Forfatter Emne: pilletransport til woody  (Læst 6206 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline handyman

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
pilletransport til woody
« Dato: Mar 05, 2011, 22:02 »
Overvejer kraftigt at få mit første pillefyr, sandsynligvis et woody.
Der er dog lige et plads problem. Det betyder beholderen (lille 200-500liter) skal stå udendørs, men kun ca 2 meter fra fyr. I mellemrummet er der en dør. Piller skal passere forbi. Det betyder den normale lige snegl ikke lige kan bruges.  Så nu leder jeg efter løsninger?

vh

Offline T-race

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 33
  • Respekt optjent: +0/-0
    • Pillefyr
Sv: pilletransport til woody
« Svar #1 Dato: Mar 05, 2011, 22:14 »
Du kan jo tilvælge en længere snegl til woody
Min zippo samling    http://www.zippocollection.weebly.com

Mit pillefyr www.t-race.tk

Offline Bach

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: pilletransport til woody
« Svar #2 Dato: Mar 07, 2011, 08:48 »
Der findes et hav af forskellige fleksible snegle, nogle mere anvendelige end andre, men kig lidt på http://www.pellets.info/ der er lidt inspiration.
Du kan også prøve at kontakte de forskellige silo-producenter på markedet, de har ofte et bud på hvad du skal bruge.

Vh Bjørn.

Offline cj

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: pilletransport til woody
« Svar #3 Dato: Mar 07, 2011, 20:39 »
Det eneste rigtige er en VACUUM suger, du kan ha pillerne op til 10 meter væk. Du hænger vacuum sugeren op i fyrrummet med en lille silo (silo str 10-15 kg) neden under og trækker en slange derhen hvor pillerne er(slangen kan køres op over dør og ned igen og op igen...)  Prøv at kontakte NBE de er ved at udvikle en.

Offline handyman

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: pilletransport til woody
« Svar #4 Dato: Mar 13, 2011, 16:28 »
Tak for svarene.

Tippet med den svenske hjemmeside er muligvis godt, der er bare det problem at jeg ikke er ret god til svensk.
Jeg har kigget lidt på siden og fatter ikke ret meget af hvad de skriver, jeg fandt ikke noget. Engelsk ville være ok.
Jeg har fundet en dansk silo leverandør som har en bøjelig snegl, men radisu er minimum 180cm, det kan måske lige precis fungere men en mindre radius ville være meget bedre.

Vacuum løsningen er muligvis den bedste, men hvordan undgår man at pillerne banker ind i en væg forenden og danner smuld som stopper fyret? De vacuum løsninger jeg har fundet er beregnet til at fylde en 200-300 liters indendørs silo fra en meget stor udendørs og kræver en snegl op til fyret fra den indendørs, det har jeg ikke plads til.

nb En længere snegl hjælper altså ikke her. Den vil stadig blokere døren.


Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: pilletransport til woody
« Svar #5 Dato: Mar 13, 2011, 16:31 »
Det eneste rigtige er en VACUUM suger, du kan ha pillerne op til 10 meter væk. Du hænger vacuum sugeren op i fyrrummet med en lille silo (silo str 10-15 kg) neden under og trækker en slange derhen hvor pillerne er(slangen kan køres op over dør og ned igen og op igen...)  Prøv at kontakte NBE de er ved at udvikle en.

Vakuumsugeren er klar og kan købes her: http://www.hedestoker.dk/shop/category.asp?id=1030

Mvh Allan
Hedestoker.dk
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline handyman

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 3
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: pilletransport til woody
« Svar #6 Dato: Mar 13, 2011, 17:01 »
Hej Hedestoker
Ja okay det ser jo umddelbart rigtigt ud med cyclon etc. Prisen er så bagsiden af medaljen.
Men når jeg så åbner brochuren viser de at den skal bruges til at transportere piller op i beholderen so er forbundet til fyr med en sngel.
Det dur ikke. Kan den vacuum løsning styres direkte af fyret og forsyne fyret direkte?
En lile beholder på f.eks 10 kg over fyr er ok, men jeg har ikke plads til en beholder med snegl ved siden af fyret.
Hvor meget kan man spare på et komplet pillefyrssæt når man ikke skal have standard sneglen med?
« Senest Redigeret: Mar 13, 2011, 17:15 af handyman »

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: pilletransport til woody
« Svar #7 Dato: Mar 13, 2011, 17:41 »
Hej handyman

Den kan ikke forsyne pillefyret direkte, det dur ikke, du er nød til at have en ekstern snegl på fyret da det er den der bestemmer doseringen ned til pillebrænderen, men den kan afkortes så du ikke behøves så meget plads.

Mvh Allan
Hedestoker.dk
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html

Offline Frank_rasmussen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 759
  • Respekt optjent: +23/-31
Sv: pilletransport til woody
« Svar #8 Dato: Mar 13, 2011, 21:24 »
Hvis det er tilladt på NBE's forum, så vil jeg nævne, at pillefyr i mange andre lande tilsyneladende har indbygget pillesug eller bygger på en vandret ekstern snegl, som føder fra et stor lager.

I Danmark er vi vist meget glade for at bære rundt på sække  :) ; mens andre går mere ind for indblæsning i store lagre.

Biolyt, BioWin, ökofen og Interfire er produktnavne, som jeg lige kan komme på.

De er alle dyrere end Scotte/Woody, hvis man ser på indkøbsprisen før pillesug; men efter er der måske ikke så stor forskel..

Woody 10 kW (høj sort/rød kedel) (v. 6.85)
140 kvm hus fra 1914 med 1. sal fra 80'erne
Iltstyring, VVB-prioritering og kompressor rens
160 l Metro vandvarmer med elpatron