Forfatter Emne: scotte 10 kw problemer  (Læst 18236 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hyl

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 5
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #15 Dato: Feb 25, 2011, 19:29 »
Det glæder mig at se at jeg ikke er den eneste der mener du skal have en 16 kw :)
Men håber da snart du får styr på dit fyr så du kan bruge noget tid på bilen så den kan blive klar til foråret :)

Offline levi

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 434
  • Respekt optjent: +37/-7
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #16 Dato: Feb 25, 2011, 19:59 »
Badeværelset som er dårligt isoleret i væggene bliver ordnet inden næste vinter, men tror nu ikke det kun er det, bliver spændende med en 16 kw.

Ja vi må få arrangeret en byttehandel hurtigst muligt  ;D

Jeg har heldigvis en 16 kw brænder på lager, - så dump mig en mail, - så kan jeg få den sendt til dig i næste uge, - med en returlabel så du kan sende 10 kw brænderen retur :)

Offline Morten J

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 84
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #17 Dato: Feb 25, 2011, 20:17 »
Badeværelset som er dårligt isoleret i væggene bliver ordnet inden næste vinter, men tror nu ikke det kun er det, bliver spændende med en 16 kw.

Ja vi må få arrangeret en byttehandel hurtigst muligt  ;D

Jeg har heldigvis en 16 kw brænder på lager, - så dump mig en mail, - så kan jeg få den sendt til dig i næste uge, - med en returlabel så du kan sende 10 kw brænderen retur :)
Det lyder dælme godt, ellers har jeg langt om længe fået den op i temp. ved hjælp af heftig fyring i brændeovnen. God service du har.

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #18 Dato: Feb 25, 2011, 20:20 »
Så er det spændende om din motorventil lukker når vvb'en når de 58 grader :) Når den springer ud af "Drift varmt vand" kan du jo prøve at knibe din hane lidt, for at høre om det hvæser i den... du har stadig hanen på ikke?
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Morten J

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 84
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #19 Dato: Feb 25, 2011, 20:21 »
ps. skal lige høre, nu har jeg jo trukket ca.35 m ledning fra tempføler i vvb til fyret, og nu står fyret og knokler for at få vvb op i 58grader, kan det tænkes, at da jeg har trukket en længere ledning en foreskrevet, at vvb reelt er nået til de 58grader, og jeg skal sænke den til de 55 den står på nu? Ps. jeg har stadig hanen på.
« Senest Redigeret: Feb 25, 2011, 20:21 af Morten J »

Offline Morten J

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 84
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #20 Dato: Feb 25, 2011, 20:23 »
Det glæder mig at se at jeg ikke er den eneste der mener du skal have en 16 kw :)
Men håber da snart du får styr på dit fyr så du kan bruge noget tid på bilen så den kan blive klar til foråret :)
Ja, der er godt nok gået mange timer med det fyr, så håber at det bliver ok med den nye brænder, så bliver det spændende at se forbruget.

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #21 Dato: Feb 25, 2011, 20:24 »
Jep, det kan meget vel være. Der er jo modstand i det kabel, så sæt du den bare på 55, så rammer du nok ikke helt ved siden af.
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #22 Dato: Feb 25, 2011, 20:26 »
Ja, der er godt nok gået mange timer med det fyr, så håber at det bliver ok med den nye brænder, så bliver det spændende at se forbruget.
Du er ved at være i mål nu chief. Når jeg lige har kørt den nye brænder ind for dig, så har du jo efterhånden fikset alle de andre ting som koster på forbruget, så må vi se hvad det endelige forbrug så bliver... men altså... hellere det end at flække brænde og fylde i et brændefyr hele tiden :P
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #23 Dato: Feb 25, 2011, 20:29 »
Hej
Mit bud vil da være at forbruget stiger en smule, hvis ikke din 10kw kan følge med nu, har du f.eks kun 19 gr i stuen og din nye 16 kw kan få den op på 22 gr, så koster det selvfølgelig lidt piller.

Det glæder mig at se at jeg ikke er den eneste der mener du skal have en 16 kw :)
Men håber da snart du får styr på dit fyr så du kan bruge noget tid på bilen så den kan blive klar til foråret :)
Ja, der er godt nok gået mange timer med det fyr, så håber at det bliver ok med den nye brænder, så bliver det spændende at se forbruget.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline Morten J

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 84
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #24 Dato: Feb 25, 2011, 20:31 »
Ja, der er godt nok gået mange timer med det fyr, så håber at det bliver ok med den nye brænder, så bliver det spændende at se forbruget.
Du er ved at være i mål nu chief. Når jeg lige har kørt den nye brænder ind for dig, så har du jo efterhånden fikset alle de andre ting som koster på forbruget, så må vi se hvad det endelige forbrug så bliver... men altså... hellere det end at flække brænde og fylde i et brændefyr hele tiden :P
Ja, det eneste brænde jeg gider at røre nu er til brændeovnen ;D. Jubiii, det lader til ventilen virker, kan ikke høre noget som helst når jeg drejer hanen, endnu et problem fikset 8) , har sådan på fornemmelsen, at det nye fyr ikke vil have et større forbrug, da det ikke hele tiden skal kæmpe for at følge med, når alle gulvvarmekredse kalder på varme.

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #25 Dato: Feb 25, 2011, 20:42 »
Ja, det eneste brænde jeg gider at røre nu er til brændeovnen ;D. Jubiii, det lader til ventilen virker, kan ikke høre noget som helst når jeg drejer hanen, endnu et problem fikset 8) , har sådan på fornemmelsen, at det nye fyr ikke vil have et større forbrug, da det ikke hele tiden skal kæmpe for at følge med, når alle gulvvarmekredse kalder på varme.
Ja man ved aldrig. Nogen gange bliver man overrasket, men super din ventil virker... så går dit fyr nok totalt i bananas nu... og i panik... den har jo aldrig prøvet at køre under 100% :P
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #26 Dato: Feb 25, 2011, 20:45 »
Haha, yes, nu slukkede den :P
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Morten J

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 84
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #27 Dato: Feb 25, 2011, 20:46 »
Ja, det er da første gang jeg har set det, men det er også det jeg mener, der er kun 3 rum der kalder på varme, og nu ingen vvb, så kan den jo sagtens klare det, men når alle rum kalder, så skal den squ på overarbejde ;)

Offline Martin Pedersen

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1797
  • Respekt optjent: +174/-137
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #28 Dato: Feb 25, 2011, 20:49 »
Ja, så har den meget svært ved at levere varme nok. Fandt din kammerat ud af om han kunne få sådan en infrarød fanden så dine gulve kunne blive ved med at køre selvom brændeovnen var i gang?
10kWh Woody v10 på BS20, kompressorrens og 2xTrækstabilisator.
136 kvm i to plan. fra 1900. Væg isolering go. Loft og gulv dårligt isoleret. Ingen etage isolering.
Solvarme 30 Rør, 300L
Online stokerdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Offline Morten J

  • Guru
  • ****
  • Indlæg: 84
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: scotte 10 kw problemer
« Svar #29 Dato: Feb 25, 2011, 20:50 »
Ja, så har den meget svært ved at levere varme nok. Fandt din kammerat ud af om han kunne få sådan en infrarød fanden så dine gulve kunne blive ved med at køre selvom brændeovnen var i gang?
Jeps, jeg får den på mandag, så der er noget der lader til, at det hele kommer til at fungere i næste uge ;D , det bliver squ lækkert, ikke at skulle høre på Karina om, hvor koldt der er!!!!