Forfatter Emne: Overdragelse af CO2 besparelse til NBE  (Læst 2531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bach

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 24
  • Respekt optjent: +0/-0
Overdragelse af CO2 besparelse til NBE
« Dato: Feb 24, 2011, 18:47 »
Hej alle.

Som snart kommende woody-indehaver, har jeg læst lidt om garantien på produktet fra NBE.

Jeg kunne godt bruge en udvidet garanti på installationen, men jeg ved ikke hvad det med overdragelse af CO2 besparelsen indebærer.

Nogen bud? Jeg får jo ikke noget ud af min "CO2-kvote", men hvad får NBE ud af den?

Det virker som en win-win situation at tegne en udvidet garanti når nu alle sliddele er med i aftalen.

Vh Bjørn.

Offline Hedestoker

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 533
  • Respekt optjent: +33/-6
    • Salg af pillefyr og vvs artikler
Sv: Overdragelse af CO2 besparelse til NBE
« Svar #1 Dato: Feb 24, 2011, 19:34 »
Set fra din side kan du kun vinde.

Det er en energibersparelse som NBE og andre producenter kan sælge vider til energiselskaberne og få en sum penge for hvis der er en co2 besparelse i forbindelse med skift til anden varme kilde, typisk giver sådan en besparelse 12-20 øre pr. kwh eller ca. 1000-1400 kr. pr. enhed de sælger, det er for de fleste private ikke noget de kan sælge vider, da energiselskaberne ikke vil bruge tid på (små kunder) så du vil sikkert få mest ud af at overdrage den.

NBE er et af de fornuftige producenter som har valgt at give kunden noget for pengene, da de får en pose penge ind i besparelserne har de valgt at give dem vider i form af garanti og et opstartsbesøg
Altså det de får ind på et år skulle gerne gå op med de de har brugt på garanti og på at lønne de montør som køre rundt og fortager opstartsbesøg på et år, det er der ingen andre af dem som jeg kender til der gør.

Nogle skift feks. hvis du skifter fra brændefyr til piller giver ikke noget og andre giver noget så det er lidt gynger og karruseller hvad der giver noget, men alle får tilbudet alligevel det syntes jeg er flot gjort af NBE.

Mvh Allan
Hedestoker.dk
« Senest Redigeret: Feb 24, 2011, 19:35 af Hedestoker »
Forhandler af RTB, Scotte, Woody, NBE og VVS artikler.

Opvarmer 500 m² med BlackStar 30 kedel (selvrens), Scotte 30Kw, Version 7.
240 rørs NBE Vaccum solfanger
http://www.stokercloud.dk/dev/hedestoker01.html