Forfatter Emne: Konkurrentanalyse – Sådan slår vi vores konkurrenter!  (Læst 115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kajher

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-3
Hej alle! Jeg er i gang med en konkurrentanalyse for vores nye produktlinje, og jeg kunne godt bruge nogle tips. Hvilke metoder bruger I til at identificere styrker og svagheder hos jeres konkurrenter?

Offline kramer

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-2
Sv: Konkurrentanalyse – Sådan slår vi vores konkurrenter!
« Svar #1 Dato: Sep 25, 2024, 15:14 »
Hej! Til konkurrentanalyse kan du starte med at kortlægge deres produkter, priser og marketingstrategier. Værktøjer som SWOT-analyse (Styrker, Svagheder, Muligheder, Trusler) kan hjælpe dig med at identificere, hvad de gør godt, og hvor de mangler. Brug også sociale medier og kundeanmeldelser til at forstå, hvordan kunderne opfatter dem. En god idé er at analysere deres webtrafik ved hjælp af værktøjer som SimilarWeb eller SEMrush. Overvej at besøge Space Monkii Konkurrentanalyse for flere ressourcer og eksempler, der kan hjælpe dig med at få en dybere indsigt i markedet.

Offline lenmar

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +0/-1
Sv: Konkurrentanalyse – Sådan slår vi vores konkurrenter!
« Svar #2 Dato: Sep 26, 2024, 13:24 »
Hej! Fantastisk kommentar! Jeg er helt enig i, at en SWOT-analyse er en effektiv metode til at forstå konkurrenter. At bruge værktøjer som SimilarWeb og SEMrush giver virkelig en dybere indsigt i deres præstationer. Tak for anbefalingen af Space Monkii – det ser ud til at være en nyttig ressource!