Hejsa
Den vejrkompenseringsventil der "fulgte med" mit RTB16 fyr har nu 2 gange været utæt og desværre sidder den lige over styringen. Jeg skal hilse og sige at fyret kan lave de særeste ting når styreprintet bliver vådt
. Nå, men efter at have blæst vandet ud igen har det heldigvis overlevet uden skader. Da jeg også fandt ud af den originale ventil bare er en full-size kugleventil og dermed har en helt åndssvag kv-værdi i fht. mit behov, har jeg skiftet den kineser-ventil+motor ud med en Belimo, hvor jeg også har fået en med mere passende flow.
MEN den originale ventilmotor har en gangtid på 45 sek. og Belimo motoren en gangtid på 105 sek. Under drift kan jeg se at parameteren "ventilposition= 45 s" svarer til helt åben. Ved nedregulering til ventilposition=0 sek er ventilen kun lukket knap halvejs. Jeg har ikke kørt så meget med det endnu, så jeg er ikke sikker på om den kan fortsætter med at lukke selvom den i styringen er i 0-position. I så fald er det jo nok ikke et problem.
Nu kommer så spørgsmålet: Kan det passe at motorens gangtid ikke kan indstilles i styringen? Jeg kan ikke finde parameteren nogen steder i menuerne? Hvis ikke den kan ændres, er der så nogen bud på om den bare arbejder videre udenfor intervallet 0-45 sek. ?
Pfh. tak for input
Mvh Peter