Forfatter Emne: Et par problemer med fyret  (Læst 4297 gange)

0 Medlemmer og 5 Gæster læser dette emne.

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Et par problemer med fyret
« Dato: Aug 03, 2020, 04:37 »
Jeg er begyndt at få et par problemer, jeg ved ikke om de hænger sammen.

Min kompressor, vil ikke tænde når der er trykfald. Hvis jeg slukker den på den røde knap på trykafbryderen, så tænder den, måske i et par sekunder, og så slukker den igen. Bliver jeg ved, så fortsætter den til den når det rette tryk.

Jeg fik også en fejlmeddelelse om varm skakt igår. Var ikke hjemme, så måtte kigge til det da jeg kom hjem. Det eneste jeg fandt ud af var, at der var glødende piller i askeskuffen.

Er der nogen der ved hvad alt dette skyldes og om det hænger sammen? Hvad kan jeg gøre for at slippe af med glødende piller i askeskuffen?

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7622
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: Et par problemer med fyret
« Svar #1 Dato: Aug 03, 2020, 05:26 »
Jeg er begyndt at få et par problemer, jeg ved ikke om de hænger sammen.

Min kompressor, vil ikke tænde når der er trykfald. Hvis jeg slukker den på den røde knap på trykafbryderen, så tænder den, måske i et par sekunder, og så slukker den igen. Bliver jeg ved, så fortsætter den til den når det rette tryk.

Jeg fik også en fejlmeddelelse om varm skakt igår. Var ikke hjemme, så måtte kigge til det da jeg kom hjem. Det eneste jeg fandt ud af var, at der var glødende piller i askeskuffen.

Er der nogen der ved hvad alt dette skyldes og om det hænger sammen? Hvad kan jeg gøre for at slippe af med glødende piller i askeskuffen?

Lyder som defekt  kompressor.
« Senest Redigeret: Aug 03, 2020, 05:27 af michael f »
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7622
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: Et par problemer med fyret
« Svar #2 Dato: Aug 03, 2020, 07:19 »
En anden ting er dine blæsertal.
De er måske lidt for lavt indstillet.

Og lidt for hyppig blæserrens med for stort blæsertal  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: Et par problemer med fyret
« Svar #3 Dato: Aug 05, 2020, 04:08 »
En anden ting er dine blæsertal.
De er måske lidt for lavt indstillet.

Og lidt for hyppig blæserrens med for stort blæsertal  :)

Okay, Hvad ville du anbefale?

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7622
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: Et par problemer med fyret
« Svar #4 Dato: Aug 05, 2020, 05:45 »
En anden ting er dine blæsertal.
De er måske lidt for lavt indstillet.

Og lidt for hyppig blæserrens med for stort blæsertal  :)

Okay, Hvad ville du anbefale?

Blæser tal skal tilpasses installationen.
Hvordan justere du din forbrænding ind ?

https://www.nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/Standardindstillinger-RTB-serviceprint-rsm.pdf
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: Et par problemer med fyret
« Svar #5 Dato: Okt 14, 2020, 05:46 »
En anden ting er dine blæsertal.
De er måske lidt for lavt indstillet.

Og lidt for hyppig blæserrens med for stort blæsertal  :)

Okay, Hvad ville du anbefale?

Blæser tal skal tilpasses installationen.
Hvordan justere du din forbrænding ind ?

https://www.nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/Standardindstillinger-RTB-serviceprint-rsm.pdf

Hej Michael

Jeg havde helt glemt denne tråd. Unskyld!

Jeg har ikke selv justeret fyret, det har jeg fået montøren til, de kommer en gang om året og servicerer fyret. Det har virket upåklageligt.

Det gør det sådan set også nu, men jeg har ikke den fine aske som jeg havde tidligere.

Der er indkøbt en Jem&Fix kompressor, den virker bare!

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: Et par problemer med fyret
« Svar #6 Dato: Okt 14, 2020, 05:50 »
Blæsertal rettet.

Offline 383CI

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1438
  • Respekt optjent: +55/-294
Sv: Et par problemer med fyret
« Svar #7 Dato: Okt 14, 2020, 06:46 »
Jeg er begyndt at få et par problemer, jeg ved ikke om de hænger sammen.

Min kompressor, vil ikke tænde når der er trykfald. Hvis jeg slukker den på den røde knap på trykafbryderen, så tænder den, måske i et par sekunder, og så slukker den igen. Bliver jeg ved, så fortsætter den til den når det rette tryk.



Hvordan er kompressoren sat til?

Det jeg tænker på er at de ikke kan starte op hvis de er afbrudt på forsyningen og derfor ikke luftet ud. Så kan de komme til at stå med tryk i cylinderen og derfor ikke køre rundt.
Dog undre det mig den ikke er brændt af i det tilfælde.

På V13 styringen kan det opstå, så brænder enten kompressor eller print af, men det er en anden sag.

En anden mulighed jeg oplevede her for nyligt på en anden, og lidt større kompressor, er at kondensatoren er faldet af, at der er en løs forbindelse i forbindelse med den, eller at den er gået til.
Den jeg så på havde 2 kondensatoren. En drift og en start, den ene sad løs i klemkassen, så startede den op og stoppede igen, eller sprang sikringen og stoppede derfor.

Hvis kompressoren er defekt kan du købe en i Harald Nyborg for 500 kr. Det sker også Jeg & Fix har de lydsvage med rund kompressor enhed som følger med fyret. Dog til en pris på omkring 600kr.

https://www.jemogfix.dk/kompressor-stoejsvag-1-0-hk-og-24-liter-tank/3151/9054816/
« Senest Redigeret: Okt 14, 2020, 16:38 af 383CI »
Blackstar+ 10Kw V13 (ilt)styring, kompressorrens og diverse følere.


6,7Kw solceller 195 vacuum rør, ( Ca. 11Kw solvarme) 2*- 300L + 1*1800L akkutank  193/45 grader. (Sol)Varmeinstallation styret af Arduino Mega

Årligt pilleforbrug på 120m2 <2800Kg. / +4Kw/kg.

Offline John Doe

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 126
  • Respekt optjent: +11/-4
    • Mit fyr
Sv: Et par problemer med fyret
« Svar #8 Dato: Okt 14, 2020, 16:51 »
Jeg er begyndt at få et par problemer, jeg ved ikke om de hænger sammen.

Min kompressor, vil ikke tænde når der er trykfald. Hvis jeg slukker den på den røde knap på trykafbryderen, så tænder den, måske i et par sekunder, og så slukker den igen. Bliver jeg ved, så fortsætter den til den når det rette tryk.



Hvordan er kompressoren sat til?

Det jeg tænker på er at de ikke kan starte op hvis de er afbrudt på forsyningen og derfor ikke luftet ud. Så kan de komme til at stå med tryk i cylinderen og derfor ikke køre rundt.
Dog undre det mig den ikke er brændt af i det tilfælde.

På V13 styringen kan det opstå, så brænder enten kompressor eller print af, men det er en anden sag.

En anden mulighed jeg oplevede her for nyligt på en anden, og lidt større kompressor, er at kondensatoren er faldet af, at der er en løs forbindelse i forbindelse med den, eller at den er gået til.
Den jeg så på havde 2 kondensatoren. En drift og en start, den ene sad løs i klemkassen, så startede den op og stoppede igen, eller sprang sikringen og stoppede derfor.

Hvis kompressoren er defekt kan du købe en i Harald Nyborg for 500 kr. Det sker også Jeg & Fix har de lydsvage med rund kompressor enhed som følger med fyret. Dog til en pris på omkring 600kr.

https://www.jemogfix.dk/kompressor-stoejsvag-1-0-hk-og-24-liter-tank/3151/9054816/

Hvis du havde læst mit andet sidste indlæg ville du kunne se, at jeg allerede HAR indkøbt en kompressor fra Jem&Fix. Den er sluttet til strøm uden om fyret, det vil sige at den selv sørger for tryk. Fyret tager så det luft den skal bruge, og når så behovet opstår så tænder kompressoren.

I øvrigt fandt jeg ud af at den gamle kompressor virker udemærket. Det bliver nu brugt til at pumpe cykelhjul og bildæk op ved behov.