Jeg er begyndt at få et par problemer, jeg ved ikke om de hænger sammen.
Min kompressor, vil ikke tænde når der er trykfald. Hvis jeg slukker den på den røde knap på trykafbryderen, så tænder den, måske i et par sekunder, og så slukker den igen. Bliver jeg ved, så fortsætter den til den når det rette tryk.
Hvordan er kompressoren sat til?
Det jeg tænker på er at de ikke kan starte op hvis de er afbrudt på forsyningen og derfor ikke luftet ud. Så kan de komme til at stå med tryk i cylinderen og derfor ikke køre rundt.
Dog undre det mig den ikke er brændt af i det tilfælde.
På V13 styringen kan det opstå, så brænder enten kompressor eller print af, men det er en anden sag.
En anden mulighed jeg oplevede her for nyligt på en anden, og lidt større kompressor, er at kondensatoren er faldet af, at der er en løs forbindelse i forbindelse med den, eller at den er gået til.
Den jeg så på havde 2 kondensatoren. En drift og en start, den ene sad løs i klemkassen, så startede den op og stoppede igen, eller sprang sikringen og stoppede derfor.
Hvis kompressoren er defekt kan du købe en i Harald Nyborg for 500 kr. Det sker også Jeg & Fix har de lydsvage med rund kompressor enhed som følger med fyret. Dog til en pris på omkring 600kr.
https://www.jemogfix.dk/kompressor-stoejsvag-1-0-hk-og-24-liter-tank/3151/9054816/