Ja det er også der, jeg er lidt nervøs for lampeledning oppe i min skunk, tænker på brand og forsikring. så kan jeg bedre li løsningen med installations kablet.
Men er kommet helt i tvivl, om det også kræver en rumføler inde i huset, til at styre fyret, om sommeren.
Har gulvvarme i hele huset, så ville jo være lækkert, hvis der kunne laves sådan, at når styringen til gulvarmen kalder på varme fik fyret besked.
Det er jo "kun" ventilen der skal bruge 230V alt efter hvad for en type du vælger.
2 Vej prioritering forstår jeg ikke lige. Mener du en 3 vejs zone ventil der leder alt varme fra fyret over i VVBèn eller at erstatte radiatorventilen med en elektrisk telestat?
Jeg ville klart fra vælge 3 vejs du huset står uden varme når VVBèn lukker op og fyret har langt stor nok effekt til den. De fleste VVBèr kan alligevel ikke sluge mere end 3Kw når de er helt kolde, så der er ingen ide i at fyre de 11 fra fyret direkte over i den, som jeg ser det.
Føleren i VVBèn skal være en helt almindelig NTC10K der koster en 5èr i Kina. Det er den du, til absolut nød. kan sætte lampeledning på, men (jeg mener) det er ikke lovligt.
Telestaten er det nemmest at lave i 230V direkte fra styringen. Så skal du bruge installationskabel, IKKE lampeledning og afslutte kablet i en dåse hvor du montere telestaten.
Så som du selv skriver, lampeledning i skunken er et NoGo!
Hvis din gulvarme styring har en potentialefri kontakt der åbner og lukker i forbindelse med varmebehov kan du tilslutte den til "ekstern kontakt" og få den til at starte og stoppe fyret.