383 CI skrev "...De holder jo mere end 1/2 år, så er garantien jo udløbet og derfor intet problem"
Det er nu ikke helt korrekt, faktisk er der slet ingen garanti på produkterne, men i stedet 2 (og i visse tilfælde endda 3) års reklamationsret på NBE produkter, undtagen på sliddele
Phhhh, det stiller jo forbrugeren endnu dårligere. Jeg troede faktisk ikke det var muligt at fraskrive sig 1/2 års garanti som producent, men vi kan selvfølgelige godt sige sneglen er en sliddel.
Den slides jo, i det her tilfælde, jo i hvert fald i stykker, så dækker garantien ikke.
Så der ligger nok ikke en bunde knækkede snegle ud over hos forskellige skrot handlere.
Reklamationsretten skal jeg ikke kunne sige noget om, ud over jeg ikke håber, tænker eller tror jeg gider, gøre forsøget på at gøre brug af den hvis det skulle blive aktuelt med nedbrud.
I min verden havde det været det mest selvfølgelige at erstatte den Lampdasonde der crashede her efter 5 tons piller og et godt år, om ikke andet end så end på kulance for at sikre sig positionen som førende i velfingerende topkvalitetsfyr med unik service og funktion.
I stedet fik jeg at vide jeg selv havde pillet og givet anledning til breakdown kl. 0434 om morgenen/natten.
Det er en unik service, bevaros.
Begrundelsen er åbentlys derudfra, og er der ikke noget med den er betingen af service på fyret?
Det kan jo være rimelig nok på visse punkter, der er jo også servicekrav til biler, men hvordan service skulle have indflydelse på gennemtæring af kedlen er svært at se umiddelbart, og hvis "man" har service til 1600 penge om året plus sliddele vil jeg tænkte de fleste defekter der opstår ud over er rigeligt dækket ind med de 16K det så vil koste over 10 år.