mit fyr har kørt rimelig pænt sidste vinter, mit problem begynte også efter sommerdvale, sidste vinter skiftede jeg til HP Kvalitet dem kunne jeg ikke få til at køre på U-rist derfor skiftede jeg til flad rist, så troede jeg at Store Enso kunne køre på U-Rist, men er tilbage på flad rist, asken fra i dag ser jo bedre ud kaffebrun med enkelte sorte piller.
jeg har forsøgt at vedhæfte billed men får fejl ved gem?
med hensyn til kurverne kunne jeg godt tænke mig at komme i nærheden af det billed som jeg vedhæftede der kører jeg med P 2,4 I0,08 det har jeg også prøvet nu
Hmm, det er lidt påfaldende hvis dine problemer er startet specifikt efter sommer dvale. Din aske er ringere end min, men ikke markant ringere. Mit fyr kørte knivskarpt da det gik i sommer dvale, siden opstart her det kørt varierende dårligt.
Jeg siger ikke der er sammehæng eller det samme der er sket, slet ikke, men når du siger det kørte godt sidste år tænker jeg din aske har været meget bedre?
Mit varmeaftag er meget jævnt og kræver dermed også en jævn effektkurve hvilket jeg mener at holde for nuværende. Der er kun VVBèn der lægger kraftig belastning ind, gulvvarmen og ventilationen tager meget jævnt så den tænker jeg ikke giver mig udfordringerne.
P&I på 2,4 og 0,08 vil give en meget hissig effektkurve. Mine tilsvarende tal er 1,7 og 0,15 det giver rimelige kurver og er et passende kompromis her, men giver jo så den ringe aske indtil der er styr på blæser/foderingen og jeg er så træt af det at jeg ikke makker mere med det end lige af og til.
Kort fortalt er P billedlig talt speederen og bremsen i en sportsvogn. Jo højere tal, jo hurtigere og hårdere træder du på pedalerne og jo mere hissigt køre du.
Ièt er vægten på en trailer du sætter på, jo større tal jo tungere trailer.
Det gælder som om at finde kombinationen hvor du kan køre banen rundt stabilt og kun ramme curbes af og til.