Hej igen
Jeg fik mig ikke udtrykt godt nok.
Anlægget har 2 pumper, en ved shunten til gulvvarmen (det er den jeg slukker) og en ved fyret som bringer varmen frem til blandesløjfen og VVB.
Det er korrekt at brænderen ville stoppe på høj temperatur, hvis jeg ikke stoppede den med ekstern kontakt.
Hvis jeg lader anlægget køre vil afkøling af kedlen gøre at jeg får mange optændinger som kun varmer kedlen op, og det er jeg ikke interesseret i.
Styringen til gulvvarmen har en udgang til at starte/stoppe shuntpumpen, det er den jeg har monteret et relæ parallelt over.
Se mit ønske til funktionen som en slags sommerfunktion hvor jeg heller ikke ønsker at lave varmt vand uanset hvor koldt det er.
I min husstyring har jeg en beboet/ubeboet funktion:
Beboet betyder at alle run ønskes opvarmet, VVB startes efter behov og urstyring og at udendørs lys kan aktiveres via sensorer.
Ubeboet at alle rum kun opvarmes til vedligeholdelses temperatur på 14°C, VVB stoppes og at alt lys slukkes.
Stokercloud er et rigtigt godt værktøj, men det er ikke altid mig der skal bruge huset, og så skal jeg alligevel ind over, hvis det er med en simpel SMS så kan alle være med.
Hilsen Henrik