Tror jeg har løst problemet. Ret mig hvis jeg tager fejl :-)
Så snart jeg ramte over 70grader på solpaneler og maks på VVB på 63 grader var nået, så stoppede pumpen.
Jeg prøvede så forskellige ting, og da jeg satte overskudtemp indgangen til den samme som min retur temp, så startede det hele som det skulle.
Er det rigtig? Varmeveksleren sidder jo på retur. Kan man montere en anden specifik returtemp måler et andet sted?
For nysgerrighedens skyld, hvad har andre som temperature indstillinger under solvarme delen?
---edit---
Nu er jeg lidt forvirret. Det gik dælme hurtig med at få de 70+ grader ned. Nu siger den 32 grader, hvilket jo også er godt, men pumperne og shunten er stadig aktiv. Er det korrekt?
---edit---
Okay, nu tror jeg ti-øren faldt. Der køres overskudsvarme indtil temp på VVB falder under maks, så stopper pumperne mm og solpanelerne får igen lov til at varme op, hvorefter der produceres ny varme i bunden af VVB. Jeg holder et vågent øje med det de næste par dage, for at se om det køre som det skal. Igen er jeg dog nysgerrig efter om der kan monteres en føler direkte til overskudsvarme.