Hej,
Jeg kender ikke til en tommelfingerregel for røgsugerens hastighed da den jo er afhængig af:
- Det aktuelle skorstenstræk
- Den aktuelle blæserhastighed
- Den aktuelle ydelse
Jeg har svært ved at forestille mig hvordan man skal kunne juster røggassugeren til korrekt hastighed uden undertryksmålingen, men hvis skorstenstrækket er konstant burde det kunne lade sig gøre med en trækmåler (undertryksmåler) i f.eks. en røggasanalysator.
Men det kræver altså et konstant skorstenstræk.
Jeg vil mene at det bedste resultat
uden undertryksmåling opnås hvis der monters en trækstabilisator mellem kedlen og røggassugeren.
Dine høje O
2 tal kan sagtens skyldes at røggassugeren suger for kraftigt, så der suges falsk luft ind ved topdækslet eller ved selve lambdasonden.
Hilsen
Michael
Hej,
Hos mig kører røgsuger efter undertryk i fyret, så der er ingen direkte sammenhæng mellem blæser hastighed og røgsugerhastighed.
Der sidder en lille undertrykssensor i kedlen lige over herden, her måles undertrykket i kedlen og bruges til at styre røgsugerens hastighed sådan at undetrykket altid er 10 Pa
Hilsen
Michael
Hvordan skal røgsuger ligge kantra blæser. Har har fået af vide at den skulle ligge en over blæser. Men kan se hos mhes ligger den væsenligt under.
Hej Michael.
Tak for info.
Er der en tommelfingerregl vedr. justering af røgsuger.
Har du evt. en idet til hvor der kan være en utæthed. Idet det undre mig meget at min O2 skal være så høj.
Mvh Kevin