Begrebet "djævlens advokat" kan komme ind over her. Altså bevist dreje tingene så de ses i et andet lys for på den måde bedre at få belyst muligheder og eventuelle konsekvenser.
Som f.eks. den med O2 bestemmelse af bål eller ej. Eller om alle fyr køre så problemfrit som beskrevet. Som jeg forstod det var en omlægning til bål detektion til O2 sensoren muligtvist begrundet i problemer med den fuldstændigt automatiske Fumus kedel der døjede med støv på lys føleren i forbindelse med den meget ositivt omtalte selvrensning.
Hvis det ikke skabte problemer var der jo ingen grund til at omlægge fra noget der virker på tusindevis af fyr. Igen, med bonde elektriker/installatør logik.
Du bruger i min optik for mange ord på at sige for lidt og så krydret med en masse negative vendinger. Så jeg vil ikke gå i dialog om alle enkelt dele af dit svar.
Men du gør det igen ovenfor. Skriver "som jeg forstod", så grundlæggende behøves der intet faktuelt at være over de 4 linier, men den negative tone skinder klar igennem, djævlens advokat eller ej.
Og igen er vi så tilbage, hvis det virker på tusindvis af fyr! så behøver vi ikke at udvikle. og så bruger vi stadig lysføler om 10 år og for den sags skyld 1000år.
Det samme her, kan man finde på noget der virker bedre sker der fremskridt. Og der er flere herinde og andre steder der er glade for version 4, så hvorfor bruger vi ikke alle V4?, de virker.
Som en sagde, stenalderen sluttede jo ikke fordi de løb tør for sten, men fordi de fandt på noget der virkede bedre.
Og jeg har selv stillet 4-5 forslag til NBE som er blevet implementeret i softwaren og har også foreslået noget som ikke er blevet det. Alt sammen uden at skulle spille "djævlens advokat".