Endnu en gang - tak for jeres gode råd.
Det er dejligt at der findes entusiaster der vil dele ud af deres viden
Jeg har nu pillet lidt ved fyret.... Der er fyret godt op under luften. Jeg har sat korrektionerne for Lav til 125%, mellem 130% og høj 135%, men pillevægten i autoberegning står stadig til 2600 gram (den sender kun 1600g. ud af sneglen). Ilden brænder pænere, og asken minder om det kaffegrums som er beskrevet flere steder. Det hænder dog stadig at der ligger en askekage på herden. De er meget hårde og massive, og ligger i vejen for pillerne da de ikke bliver flyttet af renseblæset. Det generer mig også lidt med den store diff. på vægten i autoberegning, da jeg ikke kan bruge vægten til noget.
Nu til spørgsmålene:
Kan jeg regulere for vægt problemet, ved at sætte vægten ned til det rigtige, og fyre endnu mere op for blæseren?
Er blæser værdierne vildt høje?
Nej - jeg har ikke fået monteret trækregulator endnu. Er iøvrigt blevet anbefalet af min vvs'er at bygge en meter skorsten mere på, da der ikke er voldsomt meget træk i. Vil det hjælpe mig?
Ja - det er mange spørgsmål. Det er jo pludselig blevet avanceret at fyre, efter der er kommet styreboks på stokeren