Hej Ib,
Lidt grundlæggende råd
- Fyr din vvs'er
- og monter så den trækstabilisator
Så længe du har autoberegning slået til, kan du kun ændre på korrektions værdierne, og det er altså luftmængden du så regulerer.
Når du justerer på Lav, Mellem og Høj, så jsuterer du altså på blæseren og dermed luftmængden.
Når du har uforbrændte piller på herden, så tyder det på at der kommer for lidt luft/for mange piller, og det vil normalt også betyde at fyret ryger (altså ud af skorstenen).
Derfor bør du opjustere korrektionsværdierne for Lav, Mellem og Høj, så der kommer mere luft til forbrændingen, eller "lyve" om piller pr. 6 minutter, og sige at mængden er højere (så vil autoberegningen nemlig sætte tiden for pilletilførsel ned
).
Du skal også kontrollere endnu en gang at risten ligger rigtigt, forstået sådan at det stykke fladjern der er svejst på under risten, vender væk fra brænderen.
Funktionen af fladjernet er at sikre at risten ikke skubbes ud af brænderhovedet, og det er før set at risten er lagt i omvendt, så luftstrømmen bliver alt for lille.
Se vet. side 11 i denne manual
http://www.scotte.dk/manual/2008%20woody.pdfHilsen
Michael
Hej Paw.
Jeg har netop renset fyret for en time siden og haft herden ude. Den ser fin ud, uden tilstopninger, og den er lagt korrekt på plads igen. Jeg har vejet af igen til 1610 gram på 6 minutter, hvilket jeg har tastet ind i autoberegning. Det tror jeg nu ikke ændrer det store, så i aften har jeg sikkert en stor stak sorte piller på herden igen.
Når jeg så vil justere ned for pillemængden der tilføres, skal jeg vil taste en højere mængde i autoberegning!?
Luften står til:
Lav: 100%
Mellem: 105%
Høj: 110%
Men du så at jeg skal prøve at justere op på den lave med 5-10% eller?