Hej Uthsen,
Først og fremmest, så skal du se at få monteret den trækstabilistaor i skorstenen.
Sæt den 30-50 cm over der hvor røgrøret fra kedlen kommer ind i skorstenen, så er den i vinkel.
Mht. til justering af brænderen, så er der grundlæggende 2 modes brænderen kan være i:
- Autoberegning
- Ikke autoberegning
Når autoberegning er til, kan du ikke ændre på mætninger (hvor mange piller der skal tilføres i hhv. lav last og høj last), men kun på korrektionsværdierne i den udvidede menu (hold set-knappen inde i 6 sek.).
Når autoberegning ikke er til, kan du ændre på mætninger (hvor mange piller der skal tilføres i hhv. lav last og høj last), og ændring af korrektionsværdierne i den udvidede menu (hold set-knappen inde i 6 sek.) gør ingen forskel.
Vær opmærksom på at ændring af mætninger er ændring af mængden af træpiller og ændring af korrektionsværdier er ændring af blæseren (luft mængden) på version 5.x og 6.x, og eller pillemægden på v4.x.
Altså højere mætning giver federe forbrænding = mere røg, og højere korrektionsværdi giver mere mager forbrænding = mindre røg på v 5.x og v6.x, mens der giver mere fed forbrænding på v4.x = mere røg.
For at kunne indstille brænderen bedst muligt, skal du som minimum indstille den i hhv. lavlast (10-30%) og højlast (70-100%), så kan du altid senere sætte max. effekt til f.eks. 50%.
Jeg plejer at gøre følgende (uden autoberegning):
- Sørg for at have en trækstabilisator i skorstenen
- Sæt trækstabilisatoren på 10 Pa
- Indstil skorstenstrækket til 0-1
- Afvej sneglen ( vægt af træpiller pr. 6 min.).
- Slå autoberegning til )styringen indstiller grundparametre for mætning lav, høj og pillemængde til opstart samt pause fyring)
- Slå autoberegning fra igen
- Juster mætning lav ved drift 10-30%, så det er lige før der kommer røg
- Juster mætning høj ved drift 70-100% då det er lige før der kommer røg
…me du kan også gøre følgende (med autoberegning):
- Sørg for at have en trækstabilisator i skorstenen
- Sæt trækstabilisatoren på 10 Pa
- Indstil skorstenstrækket til 0-1
- Afvej sneglen ( vægt af træpiller pr. 6 min.).
- Slå autoberegning til )styringen indstiller grundparametre for mætning lav, høj og pillemængde til opstart
- Juster korrektion blæs lav ved drift 10-30%, så det er lige før der kommer røg
- Juster korrektion blæs midt ved drift 40-60% så det er lige før der kommer røg
- Juster korrektion blæs høj ved drift 70-100% då det er lige før der kommer røg
Hilsen
Michael
Jeg har læst vejledningerne....
Min flamme er længere og kraftigere, rødlig og sort i spidserne... Altså soder...
Det gælder både ved 10% og ved 100%...Rettelse ved 50% da det pt er den max effekt den er indstillet til.
Uthsen