Thank you Frank, I did not find the 30Kw burn grate on that web site however I will contact them tomorrow.
elwarth,
I understand what you mean, usually it is true we catch more flies with honey than with vinegar.
I too had a very good service from my dealer, he did not leave everything to the telephone or email, if I had a problem hecalled to my home and showed me how each stage of the system worked.
You have the luxury of travelling to the NBE office if you need a part, in fairness it is better for them to reply to local customers than having angry customers calling to the office.
I have seen the contact my dealer was trying to make since last January for the part, Jannich is not correct about the dealer not willing to pay the price, the dealer adds his profit to the price and makes money.
I am a very peaceful man until my home is under threat, like most people I work very hard to keep my family in comfort they deserve.
I think if I lived in Denmark NBE would be very nice to me too. I live in another country so they treat me and my family like dirt, not just me but other Irish customers.
If they did not want to provide the service and the parts they should never have sold the products in Ireland.
Everyone in this country is willing to pay a fair price, the burn grate for a 30 Kw burner will cost me 213.00 euro plus Irish VAT at 21.5% if I ever get it.
Would you like it if NBE make you wait 10 months for an essential part ?
Tak Frank, gjorde jeg ikke finde den 30KW brænde risten på webstedet, men jeg vil kontakte dem i morgen.
elwarth,
Jeg forstår, hvad du mener, normalt er det rigtigt, vi fanger flere fluer med honning, end med eddike.
Jeg havde også en meget god service fra min forhandler, havde han ikke overlade alt til telefon eller e-mail, hvis jeg havde et problem hecalled til mit hjem og viste mig, hvordan hvert trin i systemet fungerede.
Du har den luksus at rejse til NBE kontor, hvis du har brug for en del, i retfærdighed er det bedre for dem at svare til de lokale kunder, end der vrede kunder ringer til kontoret.
Jeg har set de kontakte min forhandler prøvede at gøre siden januar sidste år for den del, Jannich er ikke korrekt om forhandleren ikke er villig til at betale den pris, forhandleren tilføjer hans fortjeneste, at den pris, og tjener penge.
Jeg er en meget fredelig mand, indtil mit hjem er truet, ligesom de fleste mennesker, jeg arbejder meget hårdt for at holde min familie i komfort, de fortjener.
Jeg tror, hvis jeg boede i Danmark NBE ville være meget rart for mig også. Jeg bor i et andet land, så de behandler mig og min familie som skidt, ikke bare mig, men andre irske kunder.
Hvis de ikke ønsker at levere den service og de reservedele, de aldrig skulle have solgt de varer i Irland.
Alle i dette land er villig til at betale en fair pris, de brænder rist til 30 kW brænder vil koste mig 213,00 € samt irsk moms på 21,5%, hvis jeg nogensinde får det.
Vil du det, hvis NBE få dig til at vente 10 måneder for en væsentlig del?