Hej Jordsmed,
2,75% giver 375 g piller pr. time, og de fleste træpiller har et energiindhold på ca. 4,8 KWh pr. kg.
Derfor giver 2,75% mætning på 1365 g/6min, en teoretisk effekt på 1,8 KW, hvis forbrændingen er optimal (uanset hvad displayet skriver).
Meget længere ned kommer du nok ikke.
Kortvarige udfald på lysmåleren er dog ikke noget problem, det er først efter nogle minutter uden lys, at styringen foretager ny opstart.
Det med at køre uden renselem, kan være helt fint kortvarigt, men det er livsfarligt i længere tid.
Hvis/når dit skorstenstræk ikke er tilstrækkeligt, risikerer du at kulilte (CO) trænker ud omkring kedlen, og det er dødsens farligt, selv i små mængder.
Monter en trækstabilisator, der er stor nok til at holde dit skorstenstræk konstant, det giver både bedre forbrænding og sikkerhed.
Hilsen
Michael
Det skal forstås sådan at det kun er et problem når alle 160m2 gulv er varmet op og mit forbrug jo derved er meget lille, hvis fyret efter display yder 2 Kw stiger temp i kedlen fortsat kommer ydelsen meget længere ned blæser det næsten ud, kørte igår på 1.4kw det var meget fint, bortst fra mange kortvarige udfald på lysmåleren, frygter det kan give en del optændinger hvis jeg ikke passer på.
Nej jeg har ikke trækstabilisator men kører uden renselem, hvilket giver mindre træk i skorstenen end en stabilisator kan give.