Har en RTB 16KW, som er ca 2 måneder gammel og som har kørt upåklageligt siden opstarten. For ca 1 uge siden fik jeg skiftet router af min fiber-leverandør og efter ny opsætning i styringen flød data op til StokerCloud uden problemer. Men efter en uge tabte styringen forbindelsen til internettet og jeg kan simpelthen ikke få den til at reconnecte. I starten troede jeg, det havde forbindelse med skiftet af routeren - men det tror jeg ikke helt mere.
Styringen er version 13.0987 og når jeg i "Setup" - "Forbind" vælger mit trådløse netværk kommer der en kvitteringsboks, der skriver :
"Sætter styringen op til det nye netværk"-"AccessPoint sat i styring"-"styringen forbinder"-"Venter svar fra styring (10 sekunder)" og så kan jeg lige nå at se, at der i et split-sekund står "Trying to contact controller" før der kommer en lakonisk "Forbindelse fejlet". Der kommer intet i loggen - det havde ellers været dejligt :-|
Jeg har prøvet/konstateret :
1) Det trådløse netvært har fuldt signal
2) Flyttet tabletten ud oven på fyret under dialogen.
3) Der hvor man vælger det trådløse netværk - kan man også vælge "reset". Det er forsøgt og kvitterer med "styringens Wifi indstillinger blev nulstillet" - men hjælper ikke
4) Jeg har prøvet både at basis trådløst netværk og et via en "extender". Begge har fuldt signal (og virker fra husets andre enheder - men ingen af dem kan forbinde
5) Prøvet at lave et netværk fra min SmartPhone uden kode og ude i fyrrummet og prøvet at vælge dette til styringen - men hjælper ikke.
6) Bootet tabletten utallige gange
7) Haft fyret lukket helt ned - strømmen af - og startet op igen - men hjælper ikke.
8 ) Det "lille" interne netværk (RTBxxxxx) fra fyret til tablet virker perfekt.
Er det en softwarefejl eller
Når styringen fejler med "Trying to contact controller" - hvad betyder det ?? Er det kontakten til stokercloud, der er problemet - altså er det en afvisning herfra, og slet ikke et netværksproblem ??
Er der nogen der har oplevet noget lignende ??
/frank