Forfatter Emne: Kompressorrens ved urstop?  (Læst 4174 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +174/-24
    • mit fyr
Kompressorrens ved urstop?
« Dato: Dec 18, 2017, 13:32 »
Nu har jeg observeret fyret under urstop og kunne konstatere at kompressorrens nogle gange ikke bliver udført?

Er det mine indstillinger! umiddelbart ikke, jeg kan ikke finde logik i hvornår den renser og lader være, og jeg ændrer ikke selv på nogen indstillinger.

Jeg kan naturligvis bruge kompressorrens, så må det jo virke, jeg vil bare gerne kontrollere tidspunktet for rens i stedet for antal kg. så ved jeg jo ikke hvornår det sker, og ved at have rens på et tidspunkt der passer mig, så ved jeg jo hvornår fyret er koldt og kan få en gang manuel rens.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline ½mylund

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Kompressorrens ved urstop?
« Svar #1 Dato: Dec 18, 2017, 16:13 »
Hej Kenneth

Har du kigget ugeplan under rens  ;)

Der kan godt være nogle tidspunkter som er valgt til off som default  ???

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg opdaterede et fyr her i weekenden og det så sådanne ud

½mylund
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline xkfc

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +174/-24
    • mit fyr
« Svar #2 Dato: Dec 18, 2017, 18:06 »
Hej Kenneth

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg opdaterede et fyr her i weekenden og det så sådanne ud

½mylund
Jeg havde været inde og se planen, men kører men hen over spørgsmålstegnet får man infoen "Vælg tidsperioder hvor askerens vil blive udført"
Jeg tolkede ikke som kompressorrens.  :-[
Nu er alt sat i "on" så må vi se.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline stenstrup

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +9/-0
  • Godt tilfreds
« Svar #3 Dato: Dec 18, 2017, 21:01 »
Den tekst har jeg også undret mig over, og påpeget over for udviklerne. Der burde stå kompressorrens i stedet for askerens. Eller måske kompressorrens/askerens.
Tænker det bliver rettet på et tidspunkt, det var i hvert fald min opfattelse
RTB. V13 10kw, 320kg rtb silo. VMV kvs 4.0 ventil/Frese føler til kedel retur. Elektrisk 2-vejs ventil og vma kvs 2.5 med ravk til vvb. Det meste opvarmes med radiatorer. Ca 65 KVM gulvvarme i stuer/køkken via blandekreds og 4m2 direkte nedroslet vha forindstilling på badeværelset. Kamstrup varmemåler. 2 stk trækstabilisatorer indmuret i skorsten, en under en over indgang fra pillefyr. 6 kvm Vølund solfangere/300 l vvb. Brændeovn i stuen.160 kvm hus i to plan fra 1929 (1. Sal renoveret/isoleret i 70'erne) forbrug pr år ca 5,5T
https://stokercloud.dk/v3/#/32178/main-page

Offline drb

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-0
« Svar #4 Dato: Dec 19, 2017, 17:10 »
Hej Kenneth,

Har opdateret til version 7.0664 den 8-12-17!

Jeg har lige set info meddelelse "Kedelrens blokeret af tidsstyring" - og kan af dit tråd se at det ligner din problembeskrivelse - men kompressorrens kom noget senere - fremgår af loggen.  ½mylunds billede svarer nøjagtigt til min ugeplan under rensning. Har god nok undret mig over at asketømning begyndte at fremkomme på loggen for hver anden time og så springer igen til ca. 6 timer imellem - kan følge det tilbage til opdaterings dato ??? - Så jeg tror at ugeplannen påvirke begge rensefunktioner.

Hvad gør man så? Info på skærmen siger: "Kompresorrens efter 30 kg" og askerens efter 8 kg (kommer dog med tekst " efter 40 kg" lige efter udført rensning - ved dog ikke hvor hurtigt derefter den skifter til 8 kg) . Vil rensning blive efter forbrugte kilo (som i ver. 7.0640) hvis man satter alle felter i plannen til "ON" ? Det er godt med alle de valgmuligheder- meen det er svært for en novice at vide hvilke valg der er bedst for ens egen illefyr :-\

@½mylund
Hvad gjorde du med ugeplanen? Skal alle tider på "ON"?

OBS!! Har lige observereret at askerens fra loggen kommer på "OFF" - tider  - har kigget på tirsdag! Betyder det mon at den ikke laver askerense på "ON"-tider???

Tak på forhånd. :)

Venlig hilsen
Dragica

Hej Kenneth

½mylund
Jeg havde været inde og se planen, men kører men hen over spørgsmålstegnet får man infoen "Vælg tidsperioder hvor askerens vil blive udført"
Jeg tolkede ikke som kompressorrens.  :-[
Nu er alt sat i "on" så må vi se.
« Senest Redigeret: Dec 19, 2017, 17:18 af drb »
Venlig hilsen, drb

RTB 16 Kw + udvidelsesprint + iltstyring + komp. rens + trækstabilisator
320 kg silo. VVB 160 prio. 3-vejs.
180m² bolig + 90m² kælder.
Radiatorer og gulvvarme i bad (kælder).
Stokerclaud: http://www.stokercloud.dk/dev/drb.html

Offline ½mylund

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
« Svar #5 Dato: Dec 19, 2017, 18:20 »
Hej

Ja jeg satte alle til on  ;)

Men kan se ugeplan er væk i den nye version 7.0665  ???

Ugeplan kan bruges for at undgå larm fra kompressoren og askesnegl. F.eks hvis man har fyret til at stå i nærheden af soveværelse o.lign

Mener den laver askerens (kørsel med askesnegl RTB ) før en off tid

Her er hvad der står om den nye funktion

DATO 02/11-2017  VERSION 7.0663  ÆNDRINGER
– Tidsur-funktion for kompressorrens indført med 1 times interval
– Visning på display af antal kg til næste askesnegl kørsel ændret, så der vises at næste kørsel er efter 40 kg forbrug, når tidsur for rensning er OFF
– Nyt afvejningsfelt. Angiver sneglens kapacitet i gram pr. 6 minutters kørsel. Anvendes ved beregning af magasinindhold samt forbrugt brændsel.
– Ved skift til en stop/fejl tilstand udføres kompressorrens og askesneglkørsel nu kun, hvis det er tilladt af tidsstyring
– Ved start af periode hvor rensning blokeres af tidsstyring, udføres kun kørsel med askesnegl, hvis tilstand er DRIFT
– Aflæsning af K2 indgang og tilhørende tilstand fjernet

½mylund

« Senest Redigeret: Dec 19, 2017, 18:25 af ½mylund »
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline drb

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-0
« Svar #6 Dato: Dec 19, 2017, 19:28 »
Tak, herre ½mylund  8)

Har sat alle til "ON" - så må vi se om askerens kommer efter 40 kg. eller 10 kg (evt. 8 kg).  ;)

God aften.
Dragica

Hej

Ja jeg satte alle til on  ;)

Men kan se ugeplan er væk i den nye version 7.0665  ???

Ugeplan kan bruges for at undgå larm fra kompressoren og askesnegl. F.eks hvis man har fyret til at stå i nærheden af soveværelse o.lign

Mener den laver askerens (kørsel med askesnegl RTB ) før en off tid

Her er hvad der står om den nye funktion

DATO 02/11-2017  VERSION 7.0663  ÆNDRINGER
– Tidsur-funktion for kompressorrens indført med 1 times interval
– Visning på display af antal kg til næste askesnegl kørsel ændret, så der vises at næste kørsel er efter 40 kg forbrug, når tidsur for rensning er OFF
– Nyt afvejningsfelt. Angiver sneglens kapacitet i gram pr. 6 minutters kørsel. Anvendes ved beregning af magasinindhold samt forbrugt brændsel.
– Ved skift til en stop/fejl tilstand udføres kompressorrens og askesneglkørsel nu kun, hvis det er tilladt af tidsstyring
– Ved start af periode hvor rensning blokeres af tidsstyring, udføres kun kørsel med askesnegl, hvis tilstand er DRIFT
– Aflæsning af K2 indgang og tilhørende tilstand fjernet

½mylund

Venlig hilsen, drb

RTB 16 Kw + udvidelsesprint + iltstyring + komp. rens + trækstabilisator
320 kg silo. VVB 160 prio. 3-vejs.
180m² bolig + 90m² kælder.
Radiatorer og gulvvarme i bad (kælder).
Stokerclaud: http://www.stokercloud.dk/dev/drb.html