Forfatter Emne: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp  (Læst 4328 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sana93

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Dato: Nov 25, 2017, 11:18 »
For 5-6 uger siden har vi flyttet ind i et hus med Scotte Woody som vi straks begyndte at bruge. Den er sat til standard indstillinger og det hele har kørt uden problem de første 3 uger ca, hvor flammen har været lille og man har renset brænderen og kedlen en gang om ugen. Derefter begyndte der at lugte lidt af brændt træ og det begyndt at køre ligeså stille ned af bakke og nu opstår der H0 fejl hele tiden fordi der kommer en masse røg og flammen er rigtig stor, og man kan ikke nå at opvarme noget som helst. Jeg har forsøgt at justere ned for højlast men det hjalp ikke noget og jeg ved ikle hvor meget skal jeg prøve at justere ned. Jeg tør heller ikke at gå for langt væk fra standard indstillinger for de fungerede jo fint de første par uger. Skorstensfejeren har været på besøg ikke lang tid siden så skorsten må være i orden.Jeg forstår ikke særlig meget hvad betyder de forskellige parametre og hvordan det hele hænger sammen så det er svært at justere noget som helst. Derudover står der ikke noget om præcis hvilken version af fyret det er så man måtte gætte sig til hvilket manual man må kigge i - jeg har valgt 4.99 men fyret jeg har er uden iltstyring. Hvordan får jeg den tilbage til at brænde uden røg?

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7629
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #1 Dato: Nov 25, 2017, 11:26 »
Sluk fyret på sluk knapen og vent til den er færdig.
Tag strøm stikket ud, og vent et øjeblik.
Kig på display når du sætter strøm på igen.
I et kort øjeblik vises styrings version og program version.
Når vi har den kan vi hjælpe dig videre  :)
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Sana93

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #2 Dato: Nov 25, 2017, 11:41 »
Tak for svar

Version er 4.07

Offline michael f

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7629
  • Respekt optjent: +226/-180
  • NBE Support
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #3 Dato: Nov 25, 2017, 12:16 »
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Offline Sana93

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #4 Dato: Nov 25, 2017, 12:24 »
Det er Scotte, når man tilslutter den til strøm viser den version 4.07 og så går den i gang med at tænde (E)
Jeg har også selv kigget i manual 4.99 for rensnings instruktion og troubleshooting

Online xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4504
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #5 Dato: Nov 25, 2017, 12:27 »
Jeg tror at H0 er varm skakt. Brænderen er altså blevet varm og fyret har lukket ned for at forhindre tilbagebrand.. Rigtig fint.
Så skal årsagen bare findes. Typisk mangles der rensning, enten af brænderen, kedlen eller skorstenen.
Det kan også være blæseren, typisk er der kondensator til de gamle blæsere, prøv at udskifte den, og se om der ikke kommer meget mere blæs på.
Husk at lave grundjustering af fyret.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Sana93

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 6
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #6 Dato: Nov 25, 2017, 12:42 »
Jeg har renset brænderen og kedlen så godt jeg kan så jeg er ret sikker på rensning er i orden. Og skorstensfejeren har været her ikke længe siden så jeg regner med at skorsten er også i orden.
Jeg ved dog ikke hvordan man renser blæseren - skal man afmontere det fra brænderen? Og jeg ved ikke hvad er kondensator og hvordan den ser ud. Men blæseren virker i hvert fald - når fyret har kørt fint og man har slukket den for at rense så kunne man se hvis man kiggede ind hvordan det blæser for at køle ned

Hvordan udfører man grundjustering?

Online xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4504
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #7 Dato: Nov 25, 2017, 12:51 »
Hvordan udfører man grundjustering?
Det står i manualen som Michael har linket til.

Når det hele er super renset så er det bare med at komme videre i henhold til manualen. Afvej piller, finde mætningerne i manualen indtaste tallene og justere blæseren.
 
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline torpet

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 104
  • Respekt optjent: +7/-1
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #8 Dato: Nov 25, 2017, 15:22 »
En varm skakt kan faktisk også bare være så simpelt som at din herd er overfyldt med løs aske af een eller anden grund. Det problem kan du nemt selv  løse. Tag den skraber, der var leveret sammen med dit fyr, og bøj enden lidt, så du kan komme helt ind på herden og så bare trække alt ud og ned i askeskuffen.

Hele denne lille operation kan du klare uden at stoppe fyret. Det tager bare ret få sekunder, så luk låget op i toppen, træk asken ud, så kører du sikkert fint igen den næste måned, alt efter årsagen til løs aske.

Årsagen? Well, først lav en grundjustering, som du kan finde fine videoer om på NBEs sider om (og ellers din manual, som Michael og Kenneth skriverl). En anden årsag kan være lidt dårlige træpiller. Men mest sandsynligt er det, at dine forskellige indstillinger der er lidt skæve.

Du kan holde øje med skakt temperaturen over stokercloud.

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #9 Dato: Nov 25, 2017, 15:46 »
en hyppig årsag til dit problem er , du renser kedel skraber ned men får ikke skrabet ud fra bunden af bagerste kammer , så lukker den for røgafgang husk også at tage pladen i bunden af kammer tre op 
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Online xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4504
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #10 Dato: Nov 25, 2017, 15:51 »
Du kan holde øje med skakt temperaturen over stokercloud.
Det er meget usansynligt at styringer <7 er på nettet, det kræver nemlig en tændt computer og indkøb af Stokerkontrol.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3

Offline torpet

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 104
  • Respekt optjent: +7/-1
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #12 Dato: Nov 25, 2017, 16:05 »
Ja, det er selvfølgelig rigtigt, Kenneth, så må han bare holde øje med skakt temperaturen ved fyret.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Ny bruger af Scotte Woody, H0 fejl, hjælp
« Svar #13 Dato: Nov 25, 2017, 19:53 »
Når jeg læser det med fed tænker jeg du justere blæser ned??????

Hvis du gør det, bliver flamme stor og skakt varm. Så prøv at justere blæser op, så bliver flamme lille og skakt koldere.

Og som en anden skriver skal der være gennemgang i fyret. Så tjek lige bagerste røgslag (bagerst i kedlen set oppefra) kan være fuldt med aske, og så mangler der træk i kedlen. Hvis det er tilfældet er der en lem under asken der lige skal løftes og på plads igen. Er nok også beskrevet i manualen.

For 5-6 uger siden har vi flyttet ind i et hus med Scotte Woody som vi straks begyndte at bruge. Den er sat til standard indstillinger og det hele har kørt uden problem de første 3 uger ca, hvor flammen har været lille og man har renset brænderen og kedlen en gang om ugen. Derefter begyndte der at lugte lidt af brændt træ og det begyndt at køre ligeså stille ned af bakke og nu opstår der H0 fejl hele tiden fordi der kommer en masse røg og flammen er rigtig stor, og man kan ikke nå at opvarme noget som helst. Jeg har forsøgt at justere ned for højlast men det hjalp ikke noget og jeg ved ikle hvor meget skal jeg prøve at justere ned. Jeg tør heller ikke at gå for langt væk fra standard indstillinger for de fungerede jo fint de første par uger. Skorstensfejeren har været på besøg ikke lang tid siden så skorsten må være i orden.Jeg forstår ikke særlig meget hvad betyder de forskellige parametre og hvordan det hele hænger sammen så det er svært at justere noget som helst. Derudover står der ikke noget om præcis hvilken version af fyret det er så man måtte gætte sig til hvilket manual man må kigge i - jeg har valgt 4.99 men fyret jeg har er uden iltstyring. Hvordan får jeg den tilbage til at brænde uden røg?
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt