Forfatter Emne: BS+ Tablet WiFi problemer  (Læst 2951 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline larsluske

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
BS+ Tablet WiFi problemer
« Dato: Nov 21, 2017, 20:16 »
Jeg har købt et BS+ 10 pillefyr i sommers, alt kører som en drøm og jeg er ved at have styr på diverse indstillinger.  Men.....    Jeg kan ikke få internet til at virke, jeg troede, efter at have læst diverse indlæg herinde, at det var fordi jeg havde dårlig forbindelse. Men nu har jeg sat en repeater op og der er fuld knald på signalet i fyrrummet. Problemet er at i samme øjeblik jeg logger på min WiFi, så smider den fyret af, når jeg så kobler på fyret smider den WiFi af....  Uanset hvad jeg gør så vil den kun opretholde 1 forbindelse, enten WiFi eller fyret. Har prøvet i alle rækkefølger, lukke NBE app´en ned først osv.

Jeg har haft den forbundet før, men der smed den forbindelsen, som beskrevet i tilfælde hvor signalet er for lavt.

Det, i mine øjne, der er det mest underlige er at i samme øjeblik jeg trykker "forbind" til min WiFi skifter forbindelsen til fyret status fra forbundet til gemt....

Jeg har haft slukket tabletten osv.

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: BS+ Tablet WiFi problemer
« Svar #1 Dato: Nov 22, 2017, 13:14 »
Jeg har købt et BS+ 10 pillefyr i sommers, alt kører som en drøm og jeg er ved at have styr på diverse indstillinger.  Men.....    Jeg kan ikke få internet til at virke, jeg troede, efter at have læst diverse indlæg herinde, at det var fordi jeg havde dårlig forbindelse. Men nu har jeg sat en repeater op og der er fuld knald på signalet i fyrrummet. Problemet er at i samme øjeblik jeg logger på min WiFi, så smider den fyret af, når jeg så kobler på fyret smider den WiFi af....  Uanset hvad jeg gør så vil den kun opretholde 1 forbindelse, enten WiFi eller fyret. Har prøvet i alle rækkefølger, lukke NBE app´en ned først osv.

Jeg har haft den forbundet før, men der smed den forbindelsen, som beskrevet i tilfælde hvor signalet er for lavt.

Det, i mine øjne, der er det mest underlige er at i samme øjeblik jeg trykker "forbind" til min WiFi skifter forbindelsen til fyret status fra forbundet til gemt....

Jeg har haft slukket tabletten osv.

Hej Lars

Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår din problemstilling. Er det du siger, at hvis du med tablet'en kobler på fyrets lokale RTB-xxxx neværk, så ryger netforbindelsen op til StokerCloud?

Inden du gør så meget mere, så synes jeg du skal sørge for at din tablet er på nettet, gå så ind i Setup->Søg efter opdateringer og tryk søg. Opdater nu til nyeste app. Herefter genstarter du din app, og den vil spørge dig om den skal opdatere fyret - sig ja til det. Så kan vi tage den derfra.

Mvh. Jens


Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline larsluske

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: BS+ Tablet WiFi problemer
« Svar #2 Dato: Nov 22, 2017, 21:26 »
Ja, når tabletten kører NBE programmet, og jeg forbinder til WiFi netværket, så mister tabletten forbindelsen til fyret. Hvis jeg så forbinder til fyret mister jeg forbindelsen til WiFi netværket. Den nægter at køre begge dele samtidig.

Jeg kan umiddelbart ikke finde nogen steder jeg kan opdatere noget...   Min tablet har 2 funktioner, NBE programmet og Indstillinger, og jeg kan intet finde inde i indstillinger om at opdatere noget.

Offline larsluske

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 8
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: BS+ Tablet WiFi problemer
« Svar #3 Dato: Nov 22, 2017, 21:43 »
Ahhrgh,  Det er mig der er et fjols....   >:(    Det er selvfølgelig inde i NBE app´en der skal forbindes til StokerCloud, ikke i tablettens indstillinger.  Jeg er ved at opdatere osv. nu, skriver igen hvis jeg møder problemer.

Tak for hjælpen indtil videre  :)

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: BS+ Tablet WiFi problemer
« Svar #4 Dato: Nov 23, 2017, 14:05 »
Ahhrgh,  Det er mig der er et fjols....   >:(    Det er selvfølgelig inde i NBE app´en der skal forbindes til StokerCloud, ikke i tablettens indstillinger.  Jeg er ved at opdatere osv. nu, skriver igen hvis jeg møder problemer.

Tak for hjælpen indtil videre  :)

Super - godt du fandt ud af det.

God dag :-)

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)