Forfatter Emne: Ny opdatering.  (Læst 3958 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Markgammelby

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +1/-1
Ny opdatering.
« Dato: Nov 03, 2017, 10:28 »
Hejsa. Opdaterede min styring igår kl 23.50 ca og derefter er der noget i min log der er gået fra at være -1 til 1800 og mit pilleforbrug er også steget markant. Er der nogen der ved hvad de 1800 er.?

Mvh Mark
Scotte 16/24kw
Dor kedel 16/24
Vejrkompensering, med nbe regulerings ventil og Grundfoss alpha 2 pumpe.
Shunt ventil 55gr
Grundfoss alpha + pumpe til kedel shunt.
3 vejs ventil til vvb prioritering.

Hus 203m2. 400mm isolering på loftet. Hulmuren fyldt med papiruld. nye vinduer i 2010.


https://stokercloud.dk/v3/#/markgammelby/main-page

Offline niels123

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 226
  • Respekt optjent: +4/-3
Sv: Ny opdatering.
« Svar #1 Dato: Nov 03, 2017, 11:27 »
Der er jo kommet et nyt punkt under pkt. 8 magasin /snegleydelse hvor du kan justere på pillebeholdningen i magasinet og på søjlerne uafhængigt af din kalibreringsværdi under pkt.10 snegle

Er det evt det der er kommet i loggen
RTB 10 kw version 7.0674 incl ilt sonde. 230m2
9000 kg pr år

https://stokercloud.dk/v3/#/niels123/main-page

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Ny opdatering.
« Svar #2 Dato: Nov 03, 2017, 11:47 »
Der er jo kommet et nyt punkt under pkt. 8 magasin /snegleydelse hvor du kan justere på pillebeholdningen i magasinet og på søjlerne uafhængigt af din kalibreringsværdi under pkt.10 snegle

Er det evt det der er kommet i loggen

Hejsa,

Under Silo -> Pillekorrektion g, der er en ny parameter, hvis du sætter den til det samme som den anden i dit tilfælde 820, så løser det sig, den er pt. sat til 1800.

Det står også i hændelsesloggen - det er muligt du lige skal opfriske din browser med F5, så vil du se teksten istedet for *, eller finder browseren den selv i løbet af lidt tid.

Vi laver en lille opdatering, så folk ikke skal gøre det selv. Den kan du også bare vente på kommer idag.

God weekend  :)

Mvh. Jens
« Senest Redigeret: Nov 03, 2017, 11:59 af BoinkUser »
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Markgammelby

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Ny opdatering.
« Svar #3 Dato: Nov 03, 2017, 12:03 »
Der er jo kommet et nyt punkt under pkt. 8 magasin /snegleydelse hvor du kan justere på pillebeholdningen i magasinet og på søjlerne uafhængigt af din kalibreringsværdi under pkt.10 snegle

Er det evt det der er kommet i loggen

Hejsa,

Under Silo -> Pillekorrektion g, der er en ny parameter, hvis du sætter den til det samme som den anden i dit tilfælde 820, så løser det sig, den er pt. sat til 1800.

Det står også i hændelsesloggen - det er muligt du lige skal opfriske din browser med F5, så vil du se teksten istedet for *, eller finder browseren den selv i løbet af lidt tid.

Vi laver en lille opdatering, så folk ikke skal gøre det selv. Den kan du også bare vente på kommer idag.

God weekend  :)

Mvh. Jens

Hejsa. Ok det er så rettet, men så vidt jeg kan se kan det ikke gøre noget ved forbruget. Syntes bare det er underlige at forbruget er steget sådan siden igår.

Mvh Mark
Scotte 16/24kw
Dor kedel 16/24
Vejrkompensering, med nbe regulerings ventil og Grundfoss alpha 2 pumpe.
Shunt ventil 55gr
Grundfoss alpha + pumpe til kedel shunt.
3 vejs ventil til vvb prioritering.

Hus 203m2. 400mm isolering på loftet. Hulmuren fyldt med papiruld. nye vinduer i 2010.


https://stokercloud.dk/v3/#/markgammelby/main-page

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Ny opdatering.
« Svar #4 Dato: Nov 03, 2017, 17:33 »
Hej Mark,

Forbruget er ikke steget, men den faktor forbruger udregnes med er ny/ændret.
Dit forbrug vises som et regnestykke baseret på hvor lang tid din snegl har kørt x sneglens ydelse.
I den gamle softwareversion var sneglens ydelse det du havde indsat i autoberegningen som "Snegl ydelse / 6 min g", men nu har den sin eget parameter "Pillekorrektion g".

Da din sneglydelse reelt er 820 g men i et stykke tid har stået til 1800 g, vil dit forbrug vises for stort for denne periode.

Hilsen
Michael


Der er jo kommet et nyt punkt under pkt. 8 magasin /snegleydelse hvor du kan justere på pillebeholdningen i magasinet og på søjlerne uafhængigt af din kalibreringsværdi under pkt.10 snegle

Er det evt det der er kommet i loggen

Hejsa,

Under Silo -> Pillekorrektion g, der er en ny parameter, hvis du sætter den til det samme som den anden i dit tilfælde 820, så løser det sig, den er pt. sat til 1800.

Det står også i hændelsesloggen - det er muligt du lige skal opfriske din browser med F5, så vil du se teksten istedet for *, eller finder browseren den selv i løbet af lidt tid.

Vi laver en lille opdatering, så folk ikke skal gøre det selv. Den kan du også bare vente på kommer idag.

God weekend  :)

Mvh. Jens

Hejsa. Ok det er så rettet, men så vidt jeg kan se kan det ikke gøre noget ved forbruget. Syntes bare det er underlige at forbruget er steget sådan siden igår.

Mvh Mark
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Markgammelby

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 48
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: Ny opdatering.
« Svar #5 Dato: Nov 03, 2017, 18:58 »
Ok. Tak for svar. Syntes også det var vildt som forbruget så ud. Men godt det ikke passede. :-)
Scotte 16/24kw
Dor kedel 16/24
Vejrkompensering, med nbe regulerings ventil og Grundfoss alpha 2 pumpe.
Shunt ventil 55gr
Grundfoss alpha + pumpe til kedel shunt.
3 vejs ventil til vvb prioritering.

Hus 203m2. 400mm isolering på loftet. Hulmuren fyldt med papiruld. nye vinduer i 2010.


https://stokercloud.dk/v3/#/markgammelby/main-page

Offline Mølle14

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 17
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Ny opdatering.
« Svar #6 Dato: Nov 10, 2017, 16:00 »
Hej har også opdateret d. 5-11-17 hvor Pkt. 8 magasin stadig står som 1800 og der af et voldsomt forbrug jeg har nu fundet fejlen og rettet ned til 894g


Hilsen
Kurt

Offline kigan

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 538
  • Respekt optjent: +11/-2
Sv: Ny opdatering.
« Svar #7 Dato: Nov 10, 2017, 16:34 »
og det tal kan man så sætte lidt op eller ned så det passer med beholdningen i siloen uden det ænder på noget på forbræningen.


Hej har også opdateret d. 5-11-17 hvor Pkt. 8 magasin stadig står som 1800 og der af et voldsomt forbrug jeg har nu fundet fejlen og rettet ned til 894g


Hilsen
Kurt
Mvh Kevin
Mit fyr https://v16.stokercloud.dk/#kevinhan
RTB Phoenix 30 kw