Forfatter Emne: Spørgsmål BL+  (Læst 1852 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jenskirk

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 36
  • Respekt optjent: +0/-0
Spørgsmål BL+
« Dato: Okt 24, 2017, 19:23 »
Jeg har 2 spørgsmål som i måske kan svare mig på.

1. Jeg har valgt at VVB forbliver i drift i 15 min, men, når den når sit ønsket temp. (59) så skifter min 2/3 vejsventil med det samme (har siddet og observeret at den gør det). hvad har jeg gjort forkert.

2. jeg har lagt mærke til at når man går ind i setup-avanceret-Temperatur Regulering, så ændre gain p sig efterhånden som fyret kører, hvorimod VVB Regulering gain p står stabil under sin drift, hvorfor forskel.

hilsen jens

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Spørgsmål BL+
« Svar #1 Dato: Okt 24, 2017, 19:45 »
Forbliv i VVB-drift holder ventilen åben i den specificerede til eller indtil drift% er reduceret til minimum (10%), så hvis din brænder kører på minimum (10%) ved afslutning af VVB-drift, skiftes der direkte over.

Under opstart er P-gain=10 indtil kedeltemperaturen er 10oC under setpunkt, så reduceres den gradvist så den bliver det du selv har valgt når set punkt er nået, det hedder "opstarts PI"
Når setpunktet er opnået optræder "opstarts PI" først igen er en ny opstart.
Samtidig er P-gain= 2x det du selv har valgt når aktuel kedeltemperatur er over setpunktet, altså dobbelt P-gain når temperatur skal reduceres.

Hilsen
Michael

Jeg har 2 spørgsmål som i måske kan svare mig på.

1. Jeg har valgt at VVB forbliver i drift i 15 min, men, når den når sit ønsket temp. (59) så skifter min 2/3 vejsventil med det samme (har siddet og observeret at den gør det). hvad har jeg gjort forkert.

2. jeg har lagt mærke til at når man går ind i setup-avanceret-Temperatur Regulering, så ændre gain p sig efterhånden som fyret kører, hvorimod VVB Regulering gain p står stabil under sin drift, hvorfor forskel.

hilsen jens
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline jenskirk

  • Prof
  • ***
  • Indlæg: 36
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Spørgsmål BL+
« Svar #2 Dato: Okt 24, 2017, 20:19 »
Mange tak for et hurtigt og klart svar :)