Forfatter Emne: Brugs/opstarts - anvisning af Scotte  (Læst 3667 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline krivi

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Brugs/opstarts - anvisning af Scotte
« Dato: Feb 06, 2017, 15:11 »
Hjælp - jeg har forlagt min brugsanvisning - og min Scotte vil ikke starte - det ser ud til at der er en fejl til fødesneglen !!!
Hilsen
Kristian
Rigtige mænd gør det i mudder .....
Kristian

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4498
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Brugs/opstarts - anvisning af Scotte
« Svar #1 Dato: Feb 06, 2017, 15:11 »
http://www.nbe.dk/manualer-nbe/

Hvis du ønsker yderligere hjælp, ville det hjælpe meget hvis du oplyste hvilken styring du har
« Senest Redigeret: Feb 06, 2017, 15:15 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline krivi

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Brugs/opstarts - anvisning af Scotte
« Svar #2 Dato: Feb 06, 2017, 15:24 »
Ja - selvfølgelig - undskyld
opop 418 og scotte version 4.99
 Fyret kører "kun" som nødopvarmning eller når vi er væk hjemmefra længere tid ad gangen - daglig opvarmning er med et brændefyr !!!
Hilsen
Kristian
Rigtige mænd gør det i mudder .....
Kristian

Offline ½mylund

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Respekt optjent: +17/-6
  • Vil dit fyr ikke spille lad Hald det indstille
Sv: Brugs/opstarts - anvisning af Scotte
« Svar #3 Dato: Feb 06, 2017, 15:38 »
Ja - selvfølgelig - undskyld
opop 418 og scotte version 4.99
 Fyret kører "kun" som nødopvarmning eller når vi er væk hjemmefra længere tid ad gangen - daglig opvarmning er med et brændefyr !!!
Hilsen
Kristian

Hej

Manualer og andet her www.nbe.dk

Men vil tro det er denne du leder efter http://nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/scotte-4.99.pdf

½mylund
½mylund
NBE Scotte 10 kw Blackstar BS 1016 ver. 6,85
Metalbestos Multi 50 130mm stålskorsten kompressorrens ,stokerkontrol ver. 3,50
160 m2 i 2 plan 160 L. vvb
Nilan comfort Top 300 ventilation
Års forbrug 5250 kg german pellets 6mm
½ godt isoleret hus

online data http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/showmain.php?mac=haldmylund

Offline krivi

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Brugs/opstarts - anvisning af Scotte
« Svar #4 Dato: Feb 06, 2017, 15:53 »
Tak - det var lige netop hvad jeg manglede !!!
Mit problem er så som følger : Når jeg tvangskører fødesneglen kører den 10 sek. den ene vej og 10 sek. den anden vej ....
Er det så en ny motor eller ????
Hilsen
Kristian
Rigtige mænd gør det i mudder .....
Kristian

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4498
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Brugs/opstarts - anvisning af Scotte
« Svar #5 Dato: Feb 06, 2017, 16:16 »
Tak - det var lige netop hvad jeg manglede !!!
Mit problem er så som følger : Når jeg tvangskører fødesneglen kører den 10 sek. den ene vej og 10 sek. den anden vej ....
Er det så en ny motor eller ????
Hilsen
Kristian
Det lyder helt skørt at den kan køre 10sekunder den ene vej og så 10 sekunder den anden vej, det kræver jo at magnetfeltet simpelthen vender. Det har jeg endnu aldrig oplevet med en elmotor, men en gang skal jo være den første.

Hvis motoren er svag, f.eks dårlig kondensator, kan den godt prøve trække piller op, men opgiver og svupper tilbage.

jeg ville først prøve med en ny kondensator, og så med et ekstra kabel direkte i en stikkontakt, hvis det ikke virker, så er vi ude i en ny motor.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline krivi

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Brugs/opstarts - anvisning af Scotte
« Svar #6 Dato: Feb 06, 2017, 17:57 »
Det lyder som du har ret !!!
Jeg afmonterer den i morgen og tager den med på arbejde og prøver den af der !!!
Hilsen
Kristian
Ps..
Jeg har oplevet med motoren til min brændeflækker (230V motor med kondensator) at den direkte kører baglæns !!!!
Efter en renovering hos en hydraulikmekaniker som skruede lidt op for trykket, begynder motoren simpelthen at køre baglæns hvis den ikke kan flække brændet !!! Hvis jeg så slukker og tænder igen kører den rigtigt - det har jeg aldrig oplevet andre steder !!!
« Senest Redigeret: Feb 06, 2017, 18:03 af krivi »
Rigtige mænd gør det i mudder .....
Kristian

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Brugs/opstarts - anvisning af Scotte
« Svar #7 Dato: Feb 06, 2017, 18:13 »
Tak - det var lige netop hvad jeg manglede !!!
Mit problem er så som følger : Når jeg tvangskører fødesneglen kører den 10 sek. den ene vej og 10 sek. den anden vej ....
Er det så en ny motor eller ????
Hilsen
Kristian
Det lyder helt skørt at den kan køre 10sekunder den ene vej og så 10 sekunder den anden vej, det kræver jo at magnetfeltet simpelthen vender. Det har jeg endnu aldrig oplevet med en elmotor, men en gang skal jo være den første.

Hvis motoren er svag, f.eks dårlig kondensator, kan den godt prøve trække piller op, men opgiver og svupper tilbage.

jeg ville først prøve med en ny kondensator, og så med et ekstra kabel direkte i en stikkontakt, hvis det ikke virker, så er vi ude i en ny motor.

Mon ikke det er en af de versioner der kører afvejning med 10sek og 2 sekunders pause? og at den så kører gal vej hver anden gang?
For det lyder jo helt korrekt på en svag kondensator og en spændt snegl!
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline krivi

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 10
  • Respekt optjent: +0/-0
Sv: Brugs/opstarts - anvisning af Scotte
« Svar #8 Dato: Feb 18, 2017, 10:35 »
Tingene har taget lidt længere tid end forventet....
Men da fyret jo som skrevet er sekundært er problemet først blevet løst nu...
Det var ikke "bare lige" at afmontere sneglen med motor - Den skulle drejes ud !!!
Vi havde sidste sommer en utæthed i vores varmtvandsbeholder , og den har måske stået 1-3 uger og dryppet Kraftigt (vi var på sommerferie og sønnen kommer ikke i fyrrummet) ...
Jeg har i "bundpotten" boret nogle 40mm huller og sat gitter for - så savsmuld kan drysse ud - det viser sig så at det savsmuld der står i bunden må have suget vand - ihvertilfælde var det hårdt som sten og sneglen sag meget fast !!!! Efter en del arbejde med en boremaskine og et spadebor lykkedes det at få lavet så meget hul at pillerne igen kunne falde frit - så beholderen kan tømmes på naturlig måde - gennem fyret !!!
Efterfølgende tømning og total rengøring af pillebeholder har afhjulpet problemerne !!!!
Takker for hjælpen
Kristian
Rigtige mænd gør det i mudder .....
Kristian