Forfatter Emne: Problemer med upload af data til Stoker cloud  (Læst 7194 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tops

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Hjemmeside der oploader vejrdata.
Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Dato: Feb 03, 2017, 14:44 »
Hej. Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan uploade forbruget af piller, til StokerCloud. Alt andet bliver uploadet.

Lidt data. Stokerprogram v. 325, som jeg har købt rettighederne til endnu 1 år. Det var ret efter at det blev installeret
at gik galt.
Windows 10 - Woody styring med Chip version 7.20.

Til orientering. Jeg har kørt med stokerprogrammet de sidste 3 år, og det uden problemer.
Jeg har i forbindelse med det nye program version installeret det på en helt anden platform windows 10
med helt nye log - de gamle er slettet. Så alt i alt er det som en ny installation.

Håber der er nogen i forummet der kan hjælpe.

mvh.

Torben Rasmussen.

http://stokercloud.dk/dev/torben.html
http://www.egeskovvejret.dk/stoker/stoker.html


Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4499
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #1 Dato: Feb 05, 2017, 09:11 »
Hej. Er der nogen der ved hvorfor jeg ikke kan uploade forbruget af piller, til StokerCloud. Alt andet bliver uploadet.

Lidt data. Stokerprogram v. 325, som jeg har købt rettighederne til endnu 1 år. Det var ret efter at det blev installeret
at gik galt.
Windows 10 - Woody styring med Chip version 7.20.

Til orientering. Jeg har kørt med stokerprogrammet de sidste 3 år, og det uden problemer.
Jeg har i forbindelse med det nye program version installeret det på en helt anden platform windows 10
med helt nye log - de gamle er slettet. Så alt i alt er det som en ny installation.

Håber der er nogen i forummet der kan hjælpe.

mvh.

Torben Rasmussen.

http://stokercloud.dk/dev/torben.html
http://www.egeskovvejret.dk/stoker/stoker.html

Hej Torben.
Jeg tror ikke at forbindelsen mellem Stokerkontrol, og Stokercloud prioriteres særlig højt. Jeg oplevede også masser af fejl da jeg kørte på samme måde, men jeg tror det komme an på hvilken chip man har i styringen, om hvor godt det virker, nu skriver du godt nok 7.2, men jeg mener faktisk ikke at der er lavet nogle 7 over hovedet, V7 er en helt ny og noget anderledes styring end de ældre typer.
Hvis man kigger på din Stokerkontrol så er det da også 6.72 der oplyses om din chip.

Det ser ud til at der generelt er et problem ved dig, nogle gange har du forbrugsgrafer andre gange ikke, og forbrug pr. dag udregnes slet ikke. Jeg tror slet ikke at Stokerkontrol udvikles mere, så måske er der et problem i at du er begyndt at bruge WIN10, som Stokerkontrol måske aldrig er udviklet til.

Måske har du den gamle computer liggende, så kunne du jo afprøve om det stadig virker på den.

Du behøver ikke købe licens til Stokerkontrol en gang om året, som jeg læser betingelserne så køber man programmet og har det evigt, opdateringer og download er begrænset til et år, men i og med at der ikke udvikles på systemet længere, syntes jeg bare at det er penge ud af vinduet.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Tops

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Hjemmeside der oploader vejrdata.
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #2 Dato: Feb 05, 2017, 19:15 »
Hej Kenneth.

Tak for svar.
Tilsyneladende er jeg langt bag ud. Hvad bruges i dag?
Jeg er med på hvad som helst.
mvh Torben Rasmussen

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4499
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #3 Dato: Feb 05, 2017, 22:59 »
Som jeg ser det er der kun to løsninger.

Den billige er at støve en gammel computer op med XP, Vista, der ved jeg at den gamle Stokerkontrol virker, men det virker måske også med windows 7, eller 10, man kan måske køre stokerprogrammet i en eller andet speciel session, men jeg ved desværre ikke meget om windows 7 og 10.

Den anden er at tage springet og helt undvære en computer, men så skal man investere i en nyere styring, en 7 eller 10.

Der findes også en 3. mulighed. Her er jeg dog helt på dybt vand, men det er noget med et program Pellmon, som kan køre på f.eks en RasberryPI og så logge data.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Tops

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Hjemmeside der oploader vejrdata.
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #4 Dato: Feb 06, 2017, 07:24 »
En ny styring v7 eller V10, hvad vil det indebære af "grej" der skal investeres i. Hvad de styringer angår er jeg helt på bar bund, men er meget interesseret.

Mvh
Torben Rasmussen



Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4499
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #5 Dato: Feb 06, 2017, 07:42 »
Hvis man selv har mod på udskiftningen, kræver en V7 styring kun at man investerer i en. Ca 3000kr. Der kan så blive behov for ekstra følere da de gamle kty ikke længere kan anvendes til bla. retur og VVB.
Man kan i samme forbindelse opgradere printet i brænderen, det giver flere tilslutnings muligheder den vej igennem, men det gamle print og kabel kan fint bruges.
 
For at få den nye styring på nettet bruges blot et cat5 kabel, det sættes direkte i styringen og din router. Hvis du ikke kan komme til at trække kabel, findes der også andre muligheder. men da du allerede nu har kabel til computeren skal det jo nok gå.
Den nye V7 kan ikke lave selve forbrændingen bedre end de gamle styringer, men hele interfacet er meget mere elegant og overskuelig.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline baggadap

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 274
  • Respekt optjent: +14/-2
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #6 Dato: Feb 06, 2017, 10:10 »
Enig i alt ovenstående og supplerer lige:
Der er også mulighed for den nyeste V13 styring - her styres alt fra en tablet, og WiFi samt iltstyring er nu indbygget på printet - sammen med 13 udgange :-)

Mvh Mathias
Mvh Mathias
----
http://stokercloud.dk/dev/overmark.html
Styring V7, Samsung Galaxy Tab S, HTC One M7
Scotte 16 Kw på Alcon 6
MAFA Silo

Offline BoinkUser

  • Administrator
  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 2148
  • Respekt optjent: +83/-4
    • StokerKontrol - Software til dit pillefyr
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #7 Dato: Feb 06, 2017, 10:45 »
Hej,

Du skal blot installere 3.50 den skulle gerne køre derudaf med din Windows 10 og enhver 6'er,5'er og 4'er styring.

Det er korrekt at der ikke udvikles ret meget på det, men det virker fint og er testet på Windows 10.

Mvh. Jens
Version 13 styring, styret fra 22" tablet, Opop 418 kedel
Opvarmer 238 m2 (heraf 119 kælder)

Offline Tops

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Hjemmeside der oploader vejrdata.
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #8 Dato: Feb 06, 2017, 15:37 »
Tak for svar..

Til Jens. Betegnelsen styring, er det en beskrivelse af chippen? Hvis det er tilfældet er det en version 7.20 eller er jeg helt galt på den.
Jeg har tideligere skrevet til StokerKontrol  via deres support og forelagt dem mit problem, men jeg fik aldrig svar. Derfor var jeg usikker på om den kunne køre på win 10. Men igen jeg kunne ikke få det til at køre tilfredsstillende på win 10. Hvis det alligevel kan lade sig gøre vil jeg give det en ny chance. Jens, har du en forklaring på hvorfor jeg ikke kunne uploade forbrug, men de andre log blev uploadet.

Til dig  Mathias og Kenneth. Tak for info. Som i kan læse på ovenstående, vil jeg give det endnu chance. Men tak for info. Det er dejligt der er så hurtig respons.

mvh Torben
« Senest Redigeret: Feb 06, 2017, 18:20 af Tops »

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4499
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #9 Dato: Feb 06, 2017, 16:01 »
Det er ikke sikkert at Jens lige svarer så det med styringerne prøver jeg lige. Jeg har lagt billeder ind af de forskellige.

Styringen er boksen der har kontrol over fyret, og det er der du justerer alle ting.

V4 og V6 er et bundkort og på dette bundkort sidder der en chip med firmware, altså det som NBE har lagt i af ting og sager, altså selve virkemåden af fyret.

Stokerkontrol læser din styring til V6, og den programmering der hedder 72, og derfor får den navnet , 6.72
Derfor skulle din styring gerne ligne billed 2, og hvis du åbner kassen, burde du kunne finde en chip som på billed 5, blot med et klistermærke 6.72

De nye styringer V7 og V10, skal du mere sammenligne med en computer, man udskifter ikke en fysisk hardware chip for at opgradere, dette gøres via software.

« Senest Redigeret: Feb 06, 2017, 16:05 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Tops

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Hjemmeside der oploader vejrdata.
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #10 Dato: Feb 06, 2017, 18:16 »
Jeg sender lige nogle billeder af min box samt billede af noget af menuen.
Billede 1 = Nogle af de muligheder der er for indstilling.
Billede 2 = Opstartskærm
« Senest Redigeret: Feb 06, 2017, 18:18 af Tops »

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4499
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #11 Dato: Feb 06, 2017, 18:38 »
Jeps, det er en V6, men blot en Woody, i stedet for en Scotte. I de seneste chip er der ikke rigtig forskel på Woody og Scotte.
Woody har vist altid som i dit display, været med simpel grafik, mens Scotte var tekst i begyndelsen. Personligt var jeg ligeglad med grafikken, den havde jeg jo via Stokerkontrol, og app'en
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Tops

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Hjemmeside der oploader vejrdata.
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #12 Dato: Feb 06, 2017, 20:57 »
Lige nu har jeg installeret stokerkontrol v.3.50, og det virker ok. Blot skal jeg have det til at uploade til min hjemmeside
men den må jeg tage lokalt. En anden ting som jeg har observeret ved min søgen er en anden stokerclaud. Jeg tror den går
under V3. Er det en ny eller en opdatering?

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4499
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #13 Dato: Feb 07, 2017, 08:28 »
V3 er sidste nye. Styringerne V7-10 & 13 med nyeste opdateringer bruger den vist automatisk. Når du er på din egen stokercloud, sletter du teksten i internet adressen indtil Stokercloud.dk/ og her skriver du v3, så har du den med dine data.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Tops

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 9
  • Respekt optjent: +1/-0
    • Hjemmeside der oploader vejrdata.
Sv: Problemer med upload af data til Stoker cloud
« Svar #14 Dato: Feb 08, 2017, 08:15 »
Tak for info. v3 Virker næsten. Der mangler at registrere forbrug, og der mangler også en log.
« Senest Redigeret: Feb 09, 2017, 07:47 af Tops »