Hej Torben... Du finder den i menu pkt 8 magasin, sneglydelse/6 min. (Forbrug)
Venligst Michael
ikke korrekt, den gamle feature med pillekorrigtion er væk - tidligere kunne man sige at den fx. gav 1900gram/6min men at man gerne ville korrigere så den den talte forbruget som fx. 1700 gram
Men jeg forstår godt at den er VÆK, det gir INGEN mening, at sige til den ene del af styringen at den får 1900gram/6 min, men til forbrugstæller at den kun får 1700.
Det er rigtigt , at sneglen ofte gir 10% mindre , ved alm drift, end den gør ved kontinuerlig 6 min. måling. Hos mig er det præcis 10% mindre.
Det er bedre at sætte det rigtige ind, her hos mig 1700, så hele beregningen af KW mm, kører efter det som sneglen faktisk gir.
det er ihverfald fjollet at have 2 værdier.
Reelt burde man jo måle, hvad sneglen gir fx. på 1 time, i blandet drift, hvor den kører i stød, og ikke en 6min hvor den kører kontinuerligt. Men det er bare super bøvlet at skulle bruge 1 time på det
om DIN snegl faktisk gir 10% eller 15% mindre, end den måling du tar ved 6 min, afhænger af pillerne, vinklen på din snegl, mm.
jeg har valgt at sætte min gram/6min til 10% mindre end den faktisk gir, fordi jeg har tjekket at det er sådan det er hos mig, på et helt års forbrug,, 10% afvigelse mellem det fyret troede det havde brugt, og det som der rent faktisk var brugt.
men igen, det er 10% !, det er pisse lige meget .