Forfatter Emne: HASTER! Hjælp til tilslutning af V. 10 styring på NBE Blackstar 1016 Pillefyr  (Læst 2702 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline HIN86

  • Øvet
  • **
  • Indlæg: 21
  • Respekt optjent: +0/-0
Hej Folkens,
Jeg skal have  tilsluttet min V. 10 styring til mit pillefyr igen, da den har været afmonteret pga. en vandskade.

Som det ses på billedet- (El-diagrammet iflg. manuelen) Så står der (PE) brun= jord og hvid = 0. Kigger man så på fx. overkogssikringen, så har ledningen 2 ben, en brun og en blå, men selve tegningen med de forskellige farver giver ikke mening i forhold til at brun er jord, for så skal denne sidde i PE og på tegningen med den "farvede sti" går den ind i porten "T", dvs. det sidste hul og ikke det første, som burde være jord =brun. Iflg. tegningen sidder her en gul ledning (230V).

Hvad er det rigtige at gøre? Er det fordi at når det er 230 V (den gule ledning) så skal den sidde i jord (PE)?
Skal man regne med de "farvede stier" eller skal man regne med oversigten til højre hvor der står de forskellige farver?

Tak for hjælpen!! :)
« Senest Redigeret: Dec 29, 2016, 06:22 af HIN86 »
Mvh. Henriette

V10 styring på en
Scotte 10 kW blackstar mini 1016. Opvarmer  114 m2

http://stokercloud.dk/dev/annhen.html

Offline J-B

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 157
  • Respekt optjent: +3/-0
Hej Folkens,
Jeg skal have  tilsluttet min V. 10 styring til mit pillefyr igen, da den har været afmonteret pga. en vandskade.

Som det ses på billedet- (El-diagrammet iflg. manuelen) Så står der (PE) brun= jord og hvid = 0. Kigger man så på fx. overkogssikringen, så har ledningen 2 ben, en brun og en blå, men selve tegningen med de forskellige farver giver ikke mening i forhold til at brun er jord, for så skal denne sidde i PE og på tegningen med den "farvede sti" går den ind i porten "T", dvs. det sidste hul og ikke det første, som burde være jord =brun. Iflg. tegningen sidder her en gul ledning (230V).

Hvad er det rigtige at gøre? Er det fordi at når det er 230 V (den gule ledning) så skal den sidde i jord (PE)?
Skal man regne med de "farvede stier" eller skal man regne med oversigten til højre hvor der står de forskellige farver?

Tak for hjælpen!! :)
Du har nok en nyere type print, prøv at se side 16 her, http://www.nbe.dk/wp-content/uploads/2015/08/V10-JAN-2014-lo.pdf

Offline hschack

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 189
  • Respekt optjent: +18/-4
  • Bio Fyr's Nørd Elektronik freak
    • Salg og service af NBE pillefyr Scotte, Woody og RTB.
Hej
Send en mail til info@q-pro.dk skriv gerne dit serie nummer så
Finder jeg lige et biled i min telefon der passer og mailer dig
Henrik Schack
www.Q-PRO.dk
+45 86929393

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4499
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Jeg er sikker på at det er en fejl i diagrammet.. Jord skal (næsten) altid være grøn/gul, og den grøn/gule må aldrig bruges til andet end jord.

jeg kan anbefale dig at få en elektriker til at hjælpe dig med tilslutningen.
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html