Hej,
Det må være VVS'eren der skal svare på hvorfor han ikke mener at fyret ikke skal installeres efter fabrikantens anvisninger

Det med skamolpladen er der en hel del "religion" i, men fyret kan helt sikkert køre med skamolpladen monteret, når det er født med den.
Det med "den lange nederste plade der medfølger" kunne være pladen nederst i bageste røgslag, og hvis det er den så
skal den monteres.
Dine kurver svinger ganske rigtigt op og ned, men ikke noget hidsigt og kritisk.
For at kunne vurdere om svingene skyldes forkert trimning af fyret eller svingende forbrug i huset, bliver man nødt til også at kunne se returtemperaturen
før returshunten.
Hilsen
Michael
Hej stokerforum
Er der en venlig sjæl her inde der kan svare på et par spørgsmål omkring et blackstar 10 kw. version 7.0640
1) da jeg købte mit fyr for to år siden, var det vvs'eren der samlede og koblede det til, han sagde at han ikke anbefalede af bruge den lange nederste plade der medfølger, samt heller ikke skamol pladen ved heden. er der en der kan forklare hvorfor han ikke mener det skal bruges og måske hvad virkning det har at montere dette.
2) syntes min kurve svinger meget op og ned, har efterhånden læst en del om p-led og i-led, men unden at blive rigtig klog på det. er der en der gider kigge på min kurve og eventuelt give et forslag til hvad jeg kunne forsøge. p-led =2.0 i-led = 0.1
På forhånd tak.