Hej Jan,
Først og fremmest - jo det kan godt være rigtigt at effekten aftager før den når setpunktet.
Det er netop en af fordelene ved en PID-regulering, fremfor en on/off (op/ned) regulering, PID-regulatoren tager nemlig hensyn til dødtiden (eftervarmen ved opvarmning).
Forstil dig at det er speederen i din bil der er effekten, og du skal op på 80 km/t fra 0 km/t.
Du træder spedderen i bund, indtil du nærer dig de 70-75 km/t, så løfter du langsomt foden fra speederen, så hastigheden "flader ud" ved de 80 km/t, du kører jo ikke med speederen i bund indtil 80 km/t, for så at træde på bremsen for at stabilisere accelerationen.
Men det er nok ikke det du skal koncentrere dig om lige nu
Noget tyder på at du har slået sommerdrift til (parameter E6 i den skjulte menu), som bl.a. sætter max ydelse til 30%
Jeg mangler stadig lidt mere info for at kunne hjælpe dig.
Prøv engang at skrive dine indstillinger for følgende parametre
Menu punkt 1 - Temperatur setpunkt
Menu punkt 2 - Snegltid lavlast
Menu punkt 3 - Snegltid højlast
I den skjulte menu:
Menu punkt B3 - Pause differens
Menu punkt E4 - Minimum ydelse
Menu punkt E5 - Maximum ydelse
Menupunkt E6 - Sommerdrift
samt evt. punkt punkt A og B i fabriks setup.
Hilsen
Michael
der er skam træk stabilisator på ...........og føler sidder som den skal.
Problemet lige nu er at jeg har sat lavlast til 30% ..........set til 64 og hvis jeg slukker fyret og starter det igen ved eks. 54 grader så fyrer det kun med de 30% , det køre aldrig op i effekt , det kommer til at tage lang tid til vinter !!! jeg er med på at den langsomt ryger ned i effekt når jeg er OVER set punkt , men den skal vel ikke regulere inden den når set. !!
ej heller bare køre lavlast.
Jan ...............stadig på 2041 1925