Forfatter Emne: Voldsom larm fra brænderen ?  (Læst 3325 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline xantia

• Prof
  • Respekt optjent: +0/-0
Voldsom larm fra brænderen ?
« Dato: Maj 21, 2009, 21:43 »
Hey!

Jeg for engang imellem en voldsom lyd fra brænderen tro jeg. Lidt svær at beskrive , lyder lidt som om noget bliver kvast ? har læst at nogen piller kan sætte sig fast i sneglen men det skulle give en "sporiiiingen" lyd ?

Nogle ideer ?
Woody 6.17 P.t 19kg om dagen :D

Offline Proxie_dk

• Guru
Sv: Voldsom larm fra brænderen ?
« Svar #1 Dato: Maj 22, 2009, 09:51 »
Af og til kan jeg også høre en 'knusende' lyd. Tror jeg det er når en pille kommer i klemme i mellem snegl og sneglehus :)

Offline ivan

• Begynder
  • *
« Svar #2 Dato: Maj 22, 2009, 13:55 »
Jeg har også haft piller der går i klemme, man kan nok ikke helt slippe for det, men jeg afmonterede den interne snegl og sleb den skarp i alle vindingerne. Så skærer den sig nemmere gennem piller der kommer i klemme, samtidig skiftede jeg til nogle piller (Laxå) som er knap så hårde. Jeg var ude for at akslen i sneglen knækkede da jeg kørte med de hårde piller (Fågelfors, ellers udemærkede piller helt uden smuld, men  stenhårde). Jeg prøvede også at skifte sneglen til en mindre diameter, men der gik kun 1/2 dag så var der brand omkring sneglen fordi der så hele tiden ligger et lag piller under sneglen, så det vil jeg ikke umiddelbart anbefale. :-\
Woody 16kw 4.99, Opop H430, trækstabil. opvarmer hus fra 1937 rimeligt isoleret med lavenergivinduer på 133 m2 med gulvvarme og 60 m2 kælder med 2 radiatorer, 180 l Vølund VVB uden el-patron. 5000 kg piller/år.

Offline Vmax

• Øvet
  • **
« Svar #3 Dato: Maj 23, 2009, 17:42 »
Jeg kan anbefale at lave et halvt rør, som ligger under sneglen.. det virker... Man skal bare huske at sætte det fast og ikke at blænde nogen af lufthullerne af... :P
Dejligt med en Opop, og sådan er det bare.. Er der nogen der vil hører mere... :) .... Og så er der jo lige solfangeren fra Velux.. Lækkert..