Hej Tim,
Din brænder er nok ikke en Woody, men derimod en Scotte.
Forskellen er displayet på styringen, Woody har et rigtigt tekstdisplay med klar-tekster, Scotte har et display med 4 tal/karakterer.
Fejlmeldingen på dit display er F, som betyder at styringen ikke ser ild (fotosensoren ser ingen lys).
F kan optræde under drift, hvis lysnineauet kommer under setpunktet i menupunkt A, eller efter forsøg på opstart, uden succes.
I dit tilfælde sker det efter mislykket opstartsforsøg.
Du skriver at din el-tænder overhovedet ikke bliver varm, så det er sandsynligt at det er den der er defekt.
Specielt når du kan få liv i dyret ved at tænde op manuelt (sikkert med en spritblok).
Derfor - skift el-tænderen.
Hilsen
Michael
Hej folkens, jeg har et lillle problem med min brænder.
Har en 100-trins modulerende styring til min woodybrænder, monteret på en opop kedel, jeg købte den for godt et år siden og den har bare kørt perfekt, indtil for et par uger siden. Det startede med at den gik ud af sig selv (fejlmelding F1 på displayet), hvorefter jeg bare ville starte den igen normalt, men intet skete. nu har jeg så læst nogle forskellige indlæg her på siden men må konstaterer at intet virker. Når jeg slukker og tænder for fyret, smider den godt nok piller ind og den forsøger optænding eneste lille problem er el-tænderen bliver overhovedet ikke varm dermed ingen ild, jeg har renset hele brænderen(inkl. fotosensoren) uden held.
Nu er mit spørgsmål så: Er det El-tænderen (rød model) som er defekt og i så fald burde der så ikke komme en direkte fejlmelding på displayet evt. F5?