Forfatter Emne: Kender i et firma der kan indstille et biomax 16 pillefyr for mig  (Læst 2188 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline grisling

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 11
  • Respekt optjent: +0/-1
Hej
Jeg har et biomax 16 pillefyr, det kører egentlig fint nok men til tider er der lidt problemer med det, sidste år havde jeg en røg gas eksplosion.
Er der nogen der kender nogle firmaer som kan indstille fyret korrekt hvor de måler røggassen osv med udstyr, ved godt det koster men det skulle jo også gerne give en noget bedre forbrænding
Mvh. Brian

Offline xkfc

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 4498
  • Respekt optjent: +171/-24
    • mit fyr
Hej Brian.
Prøv da at spørge vvseksperten, det er dem der sælger fyret så de kan sikkert også anbefale nogle det kan fintune anlægget. Personligt tror jeg ikke at en sådan fintuning tjener sig hjem,man burde kunne indstille fyret tæt på 100% ved at følge manualen.
For at en indstilling skal kunne holde, skal der ilt måler og luftmasse måler til. Et fyr der udelukkende bygger på beregninger vil altid svinge i forbrændingen, og det må man lære at leve med, og så ellers selv overvåge og fintrimme med mellemrum.

Hvis du vil have forslag til nogle der kan indstille det for dig er det nok smart at oplyse hvor du bor, det hjælper jo ikke meget at jeg anbefaler en reparatør på Mors, hvis du bor på Falster ;)
« Senest Redigeret: Okt 31, 2016, 14:49 af xkfc »
Hilsen Kenneth
16kw Scotte V7, opop H418 24nov09 Herd: standart; Sommer; BB176, kompressor rens.
94' - 09' twinheat m20 85'
**2stk TRÆKSTABILISATOR** ;-)
200m2 23°/76m2 8-22° 1plan 1922 ca. 6 ton.
metro160combi + metro110combi
http://stokercloud.dk/dev/xkfcv7.html

Offline Ole S

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1088
  • Respekt optjent: +25/-4
Grisling det er fint nok at få en mand ud med en masse fancy udstyr. Men det holder ikke ret længe, snegle på nymodens pillefyr er udført som åbne snegle,  og de dosserer som vinden blæser, altså det ændrer sig som oftest over tid. Derfor anbefales det igen og igen at indveje sneglen på bla NBE´s produkter, jeg ved ikke om du har denne mulighed. Skifter du pillemærke, vil sneglen også med 99% sikkerhed.

Så at kaste penge efter en montør, er altså ikke ensbetydende med et velkørende anlæg der bare kører i årevis.
Mvh Ole S.

RTB10 vers.7 150l. vvb
105 kvm plus 40 uisoleret værksted

Offline benny

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 135
  • Respekt optjent: +2/-0
alt efter hvor du bor, så ville jeg henvende mig hos scottedoktor.dk han kan nok hjælpe dig videre... 
Scotte 16kw på dor 16 kedel. 4.99 v styring