Det ligner nu ellers meget en 500L, 1*1m?.
Jeg har en 320L, 80*80cm med en 32 cm overbygning så jeg har flere piller stående på sneglen end dig. Jeg har ikke nogen pille-tryks-aflastning og min dosering flytter sig ikke 5% fra tom til fuld. Dvs. jeg har ikke vejet før og efter påfyldning, men aflæser jeg iltstyringen ændrer den ikke doseringen fordi jeg fylder siloen. Og her ved jeg det virker, for jeg kan straks aflæse hvis jeg tilsætter olie til pillerne.
Min skorsten er en element skorsten på ca 7 meter og en lysning på 15*15cm og det virker fint her. jeg har trækstabilisatoren siddende i røgrøret, da der også er en brændeovn på skorstenen (denne benyttes dog ikke).
Når du siger alt er skiftet, gælder det så også lamdasonden?
Hvis ilten går til nul, skal blæseren enten give for lidt luft eller pillerne blive vildt overdoseret. I begge tilfælde skal fyret ryge, når ilten går i 0. Hvis ikke det ryger, har du en fejlvisning fra iltstyringen.
Så her ville jeg prøve at starte. Indsæt standard tal, sæt ilten på "vis" og konstater om fyret ryger i høj last. Hvis ikke, skal du fejlsøge iltstyringen.
Hvis det ryger, skal du fejlsøge blæser og snegl (tror ikke på sneglen, hvorfor skulle den give for meget i høj last(medmindre autoberegning er slået fra)), så derfor ville jeg tror det er blæseren. Og her har mulige fejlkilder været beskrevet tidligere.