Forfatter Emne: Version 10  (Læst 3197 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Gern Nielsen

• Guru
  • Respekt optjent: +7/-9
    • http://stokercloud.dk/dev/gern.html
Version 10
« Dato: Jan 09, 2016, 09:40 »
Der er nu gået et år siden sidste opdatering af version 10 styringen.
Det er blevet oplyst af nbe, at nødvendige rettelser ville blive foretaget - også til version 10.
Der har åbenbart ikke været noget i den version 10, som burde rettes i året, der er gået.

Underligt nok, specielt da version 7 og version 10 indtil 06.01.2015 var identiske.
Version 7 blev den 30.10.2015  justeret på ikke mindre end 86 punkter.
Det må vel så betyde, at de 86 justeringer ikke har været nødvendige - hvorfor spilder nbe så tiden med det (ironi kan forekomme).
Når jeg læser de 86 punkter igennem, kan jeg sagtens finde fejlrettelser, der er lige så relevante for version 10 som for version 7.

Selvfølgelig er det en besparelse for nbe at holde op med at vedligeholde version 10, men så meld det da ud i klart sprog i stedet for at dække sig ind under, at der er ikke er datakraft nok i version 10 (rettelse af fejl koster nok ikke mere datakraft - kun lidt arbejde for programmøren).

Mit anlæg med version 10 kører for øvrigt ganske udmærket - jeg har blot konstateret, at den version er en blindgade og vil blive droppet, når restlageret er udsolgt.

Mvh Gern

Woody Blackstar 1016 10kw med semirens
(Urist med skamol) Har skiftet til sommerherd
http://stokercloud.dk/dev/gern.html

Offline Skrot1

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +29/-25
Sv: Version 10
« Svar #1 Dato: Jan 09, 2016, 10:58 »
Ja, valget for os med V10, er køb en tablet, og opgrader, eller undvære fejlrettelser og nye funktioner...personlig berører det ikke driften på mit fyr, men kan da godt irriterere mig lidt at det man købte som en topmodel ikke var det....og man burde vel ha vidst fra NBE, at hardwaren i produktet var for svagt fra starten....sjovt nok står der også i manualen til V10 at der kom en serviceindikator og solvarmestyring som en kommende funktion.....det kom vist heller ikke  ;D. Men lad nu det ligge, det er vand i åen, og fyret er da stabilt, og laver varme. Mvh. Carsten
Woody 10 kw.V10, BS1016 kedel,  U-herd, trækstabilisator,  med iltstyring og kompressorrens, version 10.525, 130. mm. stålskorsten. 6 mm piller . https://stokercloud.dk/v3/#/65018/main-page

Offline Hjemme teori

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +76/-5
« Svar #2 Dato: Jan 09, 2016, 13:40 »
Ja, valget for os med V10, er køb en tablet, og opgrader, eller undvære fejlrettelser og nye funktioner...personlig berører det ikke driften på mit fyr, men kan da godt irriterere mig lidt at det man købte som en topmodel ikke var det....og man burde vel ha vidst fra NBE, at hardwaren i produktet var for svagt fra starten....sjovt nok står der også i manualen til V10 at der kom en serviceindikator og solvarmestyring som en kommende funktion.....det kom vist heller ikke  ;D. Men lad nu det ligge, det er vand i åen, og fyret er da stabilt, og laver varme. Mvh. Carsten

Jeg ønsker hermed ikke at lufte min holdning, men vil bare komme med en lille sammenligning.

Da man byggede de første Windows havde man maks 64kB Memory til rådighed. Så kodede man for at være fremtidssikret en mulighed for at man "kunne" adressere op til det 10 dobbelte nemlig 640KB. For det ville man "aldrig" nå op på.

Og det sjove var jo at man sloges med denne limit i væsentlig længere tid end der gik før denne grænse blev nået.
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline drkermit

• Prof
  • Respekt optjent: +2/-0
« Svar #3 Dato: Jan 09, 2016, 21:42 »
Jeg er helt enig, er rasende over at min V10 touch model (top og dyreste model) hvis jeg vil have nyeste firmware, reduceres til en avanceret on/off knap. Og vil jeg rette styringen, skal jeg bruge en anden tablet.

Det er fandme for dårligt, og det er min uforbeholdne mening om den sag
Scotte 16KW Fyr
80x80 Silo
Kompressorrens
30 Vakum solfangerrør
Online på http://www.stokercloud.dk/dev/drkermit.html

Offline fbn

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +11/-4
« Svar #4 Dato: Jan 10, 2016, 13:30 »
Enig jeg har betalt ekstra 3 gange
For en version 10
(grundet 2 lyn skader, da de åbenbart
er utrolig følsomme)
Og  må nu indse at det jeg har betalt
ekstra for noget som ikke kommer
til V10 som man beskrev i manual.

Og selv om der kommer en opdatering
har man nu fjernet NC/NO indstillingen
så man skal havde en vvs'r på for at lave
installationen om
« Senest Redigeret: Jan 10, 2016, 13:31 af fbn »
MVH Frank Bojsen Nielsen

Scotte BS1016 Semirens. Beboelse 165 m2 2 etager.
Metro 110 L combi vvb med 3.vejs VVP. - Etstrengsanlæg.
Skorsten 8,5 m. isokern - Træk stabilisator - Kompressorrens.
Online Fyr