Forfatter Emne: :-( :-( :-(  (Læst 20496 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-1
:-( :-( :-(
« Dato: Jan 04, 2016, 18:57 »
jeg er ved at være godt træt af mit fyr.

Tændt - slukket - tændt slukket - tændt slukket

Hver gang efter kompressorrens.

KAN jeg slå det kompressorrens fra????

Vores andet fyr (i virksomheden) køre upåklageligt - og jeg mener upåklageligt - den har ikke kompressorrens og er kun blevet renset for aske inde i askeskålen - men den køre og stopper kun hvis den ikke har piller i - klart nok.

Så hvad pokker gør jeg forkert med fyret i privaten?

Michael har flere gange hjulpet mig og det har også virket i en periode, men NU slukket fyret 2 - gange i døgnet - efter kompressorrens - og om natten hører jeg altså ikke lige alarmen.

WHAT to do?

Amagiteam

Offline sviskum

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: :-( :-( :-(
« Svar #1 Dato: Jan 04, 2016, 19:00 »
har du cloud ?
blackstar 16 kw
v10 styring
140 kvm førstesal opvarmet
104 kvm uopvarmet kælder ( pillefyret står i kælder)

http://stokercloud.dk/dev/sviskum.html

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
« Svar #2 Dato: Jan 04, 2016, 19:02 »
ja - Clouden hedder Amagiteam

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #3 Dato: Jan 04, 2016, 19:10 »
og du er sikker på det er kompressoren der gør det ? hvornår har du sidst renset din fotosensor ? for det ligner at kompressoren gør som den skal, men at den har svært ved at opfange lux efterfølgende, så enten er det din kompressor det blæser bålet af herderen, ellers er det din fotosensor som ikke registere det "lille bål" der er tilbage efter den har blæst herderen ren.   for din lux fare op og ned meget, i den periode det faktisk er lux.

jeg er på ingen måder proff, og har ikke selv kompressor rens,

jeg gætter bare , der findes folk her inde som kan fortælle dig præcis hvad du skal gøre. jeg ville sikkert kunne fortælle dig fejlen hvis jeg stod ved fyret, men jeg er ikke på dette proff stadie, hvor jeg kan kigge på din graff , og fortælle dig 100% hvad fejlen er .  men er mine bedste bud
« Senest Redigeret: Jan 04, 2016, 19:13 af sviskum »
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
« Svar #4 Dato: Jan 04, 2016, 19:14 »
jeg er ikke sikker på hvor min fotocensor sidder, men HELE fyret bliver renset HVER gang den er stoppet, dog ikke om natten - men så inden den bliver startet op igen - jeg mener jeg fik afvide at in fotocensor sidder inde i selve fyret, over sneglen - men jeg har ikke kunne se den.

Der sidder massere af støv derinde, hvergang jeg renser, uanset hvor lang/ kort tid der går mellem - hvad kan jeg evt. fjerne det med? og er der mon nogen der kan fortælle mig hvor præcis fotocensoren sidder, med billede?

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #5 Dato: Jan 04, 2016, 19:20 »
hvis der er meget støv , så er det en mulighed , for har selv problemer med at min fotosensor bliver dækket af støv, fordi jeg er nerrig , og fyr emed dårlige træpille hehe :)

jeg skal nok tage et billed, 
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
« Svar #6 Dato: Jan 04, 2016, 19:24 »
ihhhhh det sagde jeg ikke  :D - jeg syntes nu mine piller er dyre nok, og det virker jo på fyret i firmaet, som er samme type fyr, bare en større brænder (mener jeg) - der er der intet med fotocensoren.

Billede vil nok hjælpe mig meget til at finde den fotodims - for vores fyre ( firmaet og mig privat) er ikke ens - på firmaets fyr der ved jeg nemlig hvor den er.

Det ville være dejligt med et billede - måske den kan forklare mig om jeg renser det rigtige sted

Offline Holm

• Beta tester
  • Guru
  • *
  • Respekt optjent: +3/-0
« Svar #7 Dato: Jan 04, 2016, 19:25 »
Jeg har selv forsøgt at få det til at virke på den måde du har - uden held.

Så jeg har urstyring sat til og har 1 stop om dagen - og her kører den kompressorens til sidst - og blæser alt af herden.

Når tiden er gået starter den op på ny.

Så jeg bestemmer selv hvornår den skal rense - eneste minus er at jeg kun kan vælge 2 timer slukket. 30 min ville være at fortrække.

For at gøre det på denne måde sætter du blot kg til rens til 999 kg eller lign - så kører den aldrig alm kompressorrens.  :)

Edit: Med mindre du selvfølgelig har nogle askeproblemer eller andet der gør at det er nødvendigt med rens efter eks hver 10 kg - så kan du ikke bruge ovenstående metode.
« Senest Redigeret: Jan 04, 2016, 19:32 af Holm »
Scotte 10 kw Semirens - V10 styring
Opvarmer 174 kvm hus fra 1939 og 50 kvm garage fra 2009
http://www.stokercloud.dk/dev/a-holm.html

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
« Svar #8 Dato: Jan 04, 2016, 19:35 »
Holm!

Og oversat til Blondinesprog??  ;D

Hvordan har du tidsindstillet den?

Normalt piller jeg ikke ved alt det jeg ikke ved hvad er, det får jeg Michael NBE til - men jeg er virkelig desperat nu, specielt fordi den slukker ned om natten og det er møg koldt at stå op til et hus, hvor fyret gik ud kl 02.35

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #9 Dato: Jan 04, 2016, 19:36 »
har ikke mulighed for at tage billed nu,   den på jobbet sidder sikkert på siden, så den er nem at se. men på de "nyere" modeller, sidder den indvendigt i brænderen/ self monteret bagtil udefra, men er nemmer at den den inden fra.

hvis du afmontere, pille røret helt ud af brænderen løsner de 2 skruer. så sidder den på indersiden, bagtil. hvis den ikke er til at se, så er det fordi den er totalt dækket til, og skal renses, personlig tager jeg en SMULE sprit på et stykke papir. når du har tørt indersiden af ( bagtil ) så vil du få øje på en dims der ligner en lille " rød solcelle" hvis man skal sammenligne med noget.  og det er din fotosensor :)
« Senest Redigeret: Jan 04, 2016, 20:39 af sviskum »
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #10 Dato: Jan 04, 2016, 19:39 »
han mener at du kan indstille dit fyr til at slukke en gang om dagen. og der udføre den kompressor rens. så den ikke blæser ilden ud.

og når den så har  blæst alt væk, starter den op igen = den blæser ikke ilden ud for der er ingen ild imens den gør det :)
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #11 Dato: Jan 04, 2016, 19:44 »
ar altså også hørt om folk som har monteret de 2 blæse rør for langt tilbage på herderen, så den blæser bålet totalt af herderen, er jo ikke meningen, den skal jo bare blæse det "yderste" af, da slaggeren vandre, pga de nye piller presser det frem.
« Senest Redigeret: Jan 04, 2016, 19:45 af sviskum »
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
« Svar #12 Dato: Jan 04, 2016, 19:45 »
SviSkum:  TAK jeg smutter lige over og kigger og får hele "lortet" afmonteret og renset, igen - så må jeg se om det virker.

ØRHHHHH hvordan tidsindstiller jeg sådan en gut (fyr)

Offline Holm

• Beta tester
  • Guru
  • *
  • Respekt optjent: +3/-0
« Svar #13 Dato: Jan 04, 2016, 19:46 »
Holm!

Og oversat til Blondinesprog??  ;D

Hvordan har du tidsindstillet den?

Normalt piller jeg ikke ved alt det jeg ikke ved hvad er, det får jeg Michael NBE til - men jeg er virkelig desperat nu, specielt fordi den slukker ned om natten og det er møg koldt at stå op til et hus, hvor fyret gik ud kl 02.35

;D

I stokercloud, under kedel - er der en menu der hedder tidsstyring.

Men men - som sagt hvis det er pga problemer med aske, for høj skakttemp eller lign, tror jeg ikke du skal gøre det. I mit setup virker det perfekt - men der kan jo være stor foreskel.
Ved ikke om Michael kunne have nævnt det som en mulighed?
Scotte 10 kw Semirens - V10 styring
Opvarmer 174 kvm hus fra 1939 og 50 kvm garage fra 2009
http://www.stokercloud.dk/dev/a-holm.html

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #14 Dato: Jan 04, 2016, 19:53 »
jeg vil altså også få en til at kigge på det, misforstå mig ikke, men hvis man ikke har en nogenlunde idee om hvordan det hele virker, så kan det gøre mere skade end gavn at begynde at rode med det, og misforstå mig endelig ikke, var på ingen måde stødende ment. sys det er dejlig at man prøver selv, er også måden jeg har lært det på ( det har også været dyrt nogen gange når man gjorde skaden værre hehe :) )
blackstar 16 kw
v10 styring