Forfatter Emne: :-( :-( :-(  (Læst 20492 gange)

0 Medlemmer og 6 Gæster læser dette emne.

Offline sviskum

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +1/-1
Sv: :-( :-( :-(
« Svar #15 Dato: Jan 04, 2016, 20:10 »
self kan du rense fotosensor selv, tænkte på kompressor rens, tror det er vigtigt at få det installeret ordenligt. men i min verden forstår jeg ikke hvorfor man montere det, for hvis der er så meget slagger på herderen. så er det jo fordi der er noget der ikke er rigtig indstillet. og så løser det ikke problemet bare at blæse det væk :)  der imod kan jeg forståå det , hvis man med vilje køber de billigste piller for at spare penge , som danner slagger, og har brug for det.   men er bare min personlige mening :)   vil sige hvis man køber nogenlunde ok piller, burde man kunne justere sig ud af problemet.
blackstar 16 kw
v10 styring
140 kvm førstesal opvarmet
104 kvm uopvarmet kælder ( pillefyret står i kælder)

http://stokercloud.dk/dev/sviskum.html

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
  • Respekt optjent: +2/-1
« Svar #16 Dato: Jan 04, 2016, 20:28 »
jeg har endnu ikke pillet ved selve styringen - MEN nu har jeg fundet den "solcelle/Rist" som jeg tror er fotocensoren - den var SORT og nok derfor den ikke kunne gøre ret meget gavn - jeg har renset den med sprit, sammen med røret som tilføre pillerne - nu er jeg ved at starte fyret op igen.

Det er vores smed der har monteret det, så jeg har kun jeres guiden og NBE til at læne mig op af - og med STOR GLÆDE.

Jeg håber dette kan afhjælpe mine irriterende stop og hvis ikke - så prøver jeg at tidsindstille slukningen - til jeg er hjemme til at kunne holde øje med den.

Mit fyr er nu startet fint op, 1 optænding, uden problemer, Lux er 100 - så mon ikke jeg kan sove roligt i nat  ;D

I er simpelhen så gode til at hjælpe og det sætter jeg mega stor pris på.

Og ja fyret på firmaet, der sidder lux på siden - og på den her i huset sidder den indeni - nu har jeg endelig seet den og ved nu at jeg skal holde øje med den.

Luft-rørerne - hvor langt tilbage i selve brænderen skulle de sidde?

For nu har jeg også rykket dem lidt tilbage, da de sad meget langt inde i brænderkammeret

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #17 Dato: Jan 04, 2016, 20:31 »
dejligt at høre, det vil bestemt hjælpe på din lux.

jeg er ikke sikker på det med hvor langt inde de skal sidde, jeg har det ikke selv, kan bare mindes folk der talte om det problem her på forummet, så der må jeg være dig svar skyldig.
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #18 Dato: Jan 04, 2016, 20:32 »
men din lux køre allerede pænere kan jeg se ingen voldsomme  svingninger som før :)
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #19 Dato: Jan 04, 2016, 20:35 »
men det gode ved du har renset din fotosensor er at den ser ild 100% nu, så hvis dit fyr skulle gå ud, burde den ikke have noget problem med at starte op igen, for nu ser den ild /lux  .

har du haft problemer med at få gang i fyret igen når det var gået ud ?
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
« Svar #20 Dato: Jan 04, 2016, 20:37 »
alt er installeret efter vejledning, fra sælger og brugsvejledning - så det er som "bare" ekstra udstyr, som kæresten mente vi skulle have med - dette ekstra udstyr har vi IKKE ude på firmaet - og jeg kan så ikke svare på hvorfor vi har det ene sted og ikke det andet eller omvendt.

Men jeg ved det er installeret korrekt - da vores smed netop havde installeret et fyr magen til et andet sted - og jeg tror bare at det hele bunder i at min rensning ikke har været god nok, når jeg ikke vidste hvor lux sad.

Jeg har ikke lige penge til at få en ny montør ud - men jeg ved så også at hjælpen er at finde herinde og via NBE´s videoer på nettet.

Og om fyret ikke køre nu  :D - med jeres hjælp.

Sviskum - kun få gange har jeg måtte over og starte fyret op 2 gange inden den fik fat i ilden - men det tror jeg der er fundet en grund til nu - med så sort en lux - ja så forstår jeg godt den ikke kan se flamme

Tusind mange tak for det

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #21 Dato: Jan 04, 2016, 20:41 »
selv mange tak :)  som sagt er jeg på ingen måde proff, er udlært kok hehe :)  men har selv måtte prøve mig frem ligesom dig, og i sidste ende er det rart, for så kan man selv lave lidt, for fyret går allllllltid istykker en søndag, hvor alt er lukket :P
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #22 Dato: Jan 04, 2016, 20:43 »
ved du hvad din retur ( det vand der kommer retur til kedlen  ) står til af grader ? 
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
« Svar #23 Dato: Jan 04, 2016, 20:49 »
Jeg elsker når ting lykkedes for mig, om det er med eller uden hjælp fra "fremmede" det er mig underordnet, så længe det lykkedes og JA jeg stod med problemet d 23/12-2015 også og der var Michael hurtig til at hjælpe mig - hvilket var super dejligt, lillejule aften :D

Jeg spørger kun om hjælp når jeg er desperat og mener jeg har prøvet alt - og her var hjælpen hurtig, fedt fedt, nu køre det og kurverne er helt lige ;D - det har de vist ikke været i flere uger

TUSIND tak for den dejlige hjælp - jeg må vist rense mit fyr noget oftere  ;) og håbe den bliver gladere for det.

Spritten er nu fast inventar i fyrrummet  ^-^

Jeg arbejder med skilte og har heller ikke videre forstand på Stoker - men hver gang bliver jeg klogere og lære nu skal jeg også bare huske det :P

Sviskum - ørhhhh næææ - det ved jeg ikke - jeg spørger lige kæresten om han ved det

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
« Svar #24 Dato: Jan 04, 2016, 20:51 »
Næææ vi ved ikke hvor "varmt" returløbet af - hvordan kan jeg mon tjekke det?

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #25 Dato: Jan 04, 2016, 20:54 »
hehe okay, bare pas på med spritten, da den er antændelig jo, der burde ikke ske noget da det er så langt tilbage man gør det, men for en sikkerheds skyld så bare lidt på et stykke papir, og så lad den lige ligge lidt inden du skruer den på igen , til spritten er fordampet , det sker ret hurtigt.  personligt gør jeg det ikke, jeg montere den med det samme, men man skal jo advare :)   ved ikke om sprit er optimalt, jeg har brugt det i 2 år nu, og intet er sket med fotosensor ( tænker på om det ødelægger noget ) syntes bare det er svært at få det rent uden skrappe midler :P    og fordelen med sprit er det fordamper, brugte man sæbe eller andet fordamper det jo ikke, men lægger sig som en hinde, og så bindet støv hurtigt på den "fedtet" hinde hurtigt igen, hvis du kan følge min tankegang. 
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #26 Dato: Jan 04, 2016, 20:57 »
hmm, altså  nu ved jeg ikke hvordan det er monteret. men på min sidder der en termostat ( ligesom på en radiator ) bare hvor det står grader istedet for streger som på en radiator, ellers kan du tape et stege termometer på retur røret så tæt på kedlen som muligt, og tjekket rørets temperatur.  det skal ikke sidde der permanent, men skal tæpes på eller andet , for at få god kontant med røret, for at få en mere præcis måling
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
« Svar #27 Dato: Jan 04, 2016, 21:01 »
He he jamen dit råd virkede, sprit - rense rense rense - og så lige pillerøret også - samle det hele og så start - jeg var lidt betænkelig ved at starte det så hurtigt op - meeeen det er ikke exploderet endnu  ;D - men det havde jeg ikke selv tænkt på - så jeg blev klogere der.

Jeg vil lilge prøve at finde mit stege termometer frem - hvis ikke der er en måler på over ved fyret - det går jeg lige over og tjekker.

Offline sviskum

• Top of the pop
« Svar #28 Dato: Jan 04, 2016, 21:01 »
den burde være omkring 55 grader, så den ikke står og skyller kold vand i kedlen igen. det er vigtigt på det type fyr du har, fordi det er så effektivt, ellers kan det give kondens i kedlen osv osv osv, og så desto koldere vandet er der kommer retur desto flere piller bruger den jo også på at varme op igen :)
blackstar 16 kw
v10 styring

Offline Gitte Hansen

• Top of the pop
« Svar #29 Dato: Jan 04, 2016, 21:10 »
der er 2 - den ene må være varmen ud af fyret for det er brandvarm - den anden kan jeg holde hånden på i 1 - 2 min før den er for varm for min hånd - så det kan godt passe den er omkring 55 grader - jeg har den rigtige termostat til at monterer, den er desværre bare aldrig monteret, så jeg prøver med et stegetermometer i morgen