Hej
Jeg har sidste uge fået installeret og sat programmet Interface Pillefyr op så jeg kan holde lidt øje med mit fyr.
Har i det sidste haft mistanke om at det kørte noget ujævnt.
Til at starte med virkede den styring jeg havde i, som en 2 trins styring (fik sat en 100 trins styring i her i sommers), den tændte og kørte med 100% i drift til den nåede næsten 80grader, slukkede/pausede, og gik så i gang igen når den dykkede under 60grader. Det gjorde med et interval på ca. 30-45min.
Det blev den ved med i et par dage, så lige pludslig, kørte den jævnt og uden at lukke ned med en drift på ca. 10-15% og holdte varmen omkr. de 65grader.
Super tænkte jeg, det måtte jo blot være noget forbigående. Lige indtil jeg rensede fyret her i weekenden, så startede den forfra med sine op og ned ture.
Det enste jeg har bemærket er at det Interface Pillefyr kalder "Skakt" lå på omkring 30 da den kørte uden problemer og udsving, men nu hvor der er problemer ligger den på omkring 20.
Håber der er nogen venlig folk der kan give mig et hint eller 2 til hvad det kan være eller hvad jeg kan gøre.
Med venlig hilsen
Kåre