Forfatter Emne: Ikke stabil varme  (Læst 110109 gange)

0 Medlemmer og 7 Gæster læser dette emne.

Offline Joanna

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 239
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #180 Dato: Dec 02, 2015, 11:53 »
Er det lige meget hvordan trykekspansionen vender?

Spørger bare fordi Joannas vender på hovedet i forhold til min.

Det er bare låget der skal vendes
Woddy Black Star
10kw opvarmer 160m2 forbrug 6 t
3v ventil / trækstabilisator
Styring V10
http://stokercloud.dk/dev/jepluf.html

Offline scotten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 549
  • Respekt optjent: +12/-3
  • På piller
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #181 Dato: Dec 02, 2015, 11:55 »
Beholderen er ligeglad, elsker at se billeder herinde :-))

Hilsen Anders

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #182 Dato: Dec 02, 2015, 12:37 »
jeg har siddet og kigget på dine billeder såvidt jeg kan se er instalitionen  på kedlen korrekt også på vvb. med hensyn til vv. cirkulation skal du kontrollere at pumpen pumper mod koldvandstilførslen det gør du ved at lukke hanen der sidder efter pumpen   lad en varm hane løbe luk så op for hanen ved pumpen så slal røret hen til vvb. blive varmt hvis pumpen kører du har ingen kontraventil på ledningen så hvis pumpen ikke kører skal hanen være lukket  .mvh erik
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline Joanna

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 239
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #183 Dato: Dec 02, 2015, 13:17 »
Den pumpe i kan se på nr 2 billede nede fra er slukket og den har åbenbart ingen funktion

Da der ikke kommer hurtigere varmt vand ind i huset - hvad den ellers skulle gøre i følge VVS mand
Som satte den på

Men lige pt er det varme vand ind i huset blevet dårligere - er det så bedre at flytte føler tilbage i toppen "?

Skal alle 4 rør i bunden af vandvarmer skal de være varme ? Bare et spørgsmål
Woddy Black Star
10kw opvarmer 160m2 forbrug 6 t
3v ventil / trækstabilisator
Styring V10
http://stokercloud.dk/dev/jepluf.html

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #184 Dato: Dec 02, 2015, 14:10 »
Den pumpe i kan se på nr 2 billede nede fra er slukket og den har åbenbart ingen funktion

Da der ikke kommer hurtigere varmt vand ind i huset - hvad den ellers skulle gøre i følge VVS mand
Som satte den på

Men lige pt er det varme vand ind i huset blevet dårligere - er det så bedre at flytte føler tilbage i toppen "?

Skal alle 4 rør i bunden af vandvarmer skal de være varme ? Bare et spørgsmål
de to forreste vil være varme når der er varme på vvb. de bagerste skal være kolde hvis du ikke har brugt varmt vand( mærk et stykke fra vvb. der kan godt trække varme ned ad rørene) når du bruger varmt vand skal den til venstre blive varm og den til højre iskold og husk at hanen oppe ved pumpen skal være lukket mærk at røret henne ved pumpen ikke bliver iskoldt
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat

Offline scotten

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 549
  • Respekt optjent: +12/-3
  • På piller
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #185 Dato: Dec 02, 2015, 15:58 »
Såh Joanna
Nu er vi snart nogle stykker, der venter spændt på at krydse af på to do listen. :-)

ps: din avatar vender på hovedet.

Hilsen Anders
« Senest Redigeret: Dec 02, 2015, 16:00 af scotten »

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #186 Dato: Dec 02, 2015, 18:37 »
Sophus Et spørgsmål:
En varmt-brugsvands-cirkulationspumpe monteret med udgang fra toppen af VVB til normal varmt fremløbsrør, hvordan pokker kan den give hurtigere (speed på) varmt vand til aftapningsstedet ? For hvis det er tilfældet vil tanken da på et tidspunkt simpelthen løbe tør for vand. For som jeg læser det, er det jo hastighed Joanne omtaler og har fokus på.  :)
Andre i tråden har forklaret det, men jeg gør det lige igen. Varmt vand bliver monteret så der også er en returledning. Så cirkuleres det varme brugsvand ligesom radiatorvandet. Så der altid er Varmt vand i strengen. Mit sidste tappe sted er omkring 30 meter fra VVB'en og det starter i 1" rør. Jeg har varmt vand på ca. 2 sekunder. Mere for at forklare at det ikke er en and!

PS.
Normalt bliver tilgang af koldt brugsvand leveret i bunden af VVB, ikke..! Hvor kan du se at det kommer ind oppe i (læs i toppen af VVB) tanken?
Det kan jeg ikke! men det er en teori, da tanken køles alt for hurtigt ved forbrug. Jeg har skrevet en udførlig beskrivelse af dette tidligere i tråden. Men grundlæggende kan Joanna få VVB'en, til at falde alt for hurtigt i temperatur og det mange gange i træk og det er altså kun helt store frådse brusere der kan det på en 110L tank. Men hvis det kolde van leveres i toppen, smadres lagdelingen og så er det ikke usandsynligt at have de store temperatur fald, selv ved meget lille forbrug.

- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #187 Dato: Dec 02, 2015, 18:48 »
Om følerene sidder i toppen eller 10cm nede tror jeg ikke har noget med det du oplever at gøre. Det skal virke begge steder.

Virkede det varme vand, bedre den gang den sad i bunden? (og du manglede varme i huset).

Den pumpe i kan se på nr 2 billede nede fra er slukket og den har åbenbart ingen funktion

Da der ikke kommer hurtigere varmt vand ind i huset - hvad den ellers skulle gøre i følge VVS mand
Som satte den på

Men lige pt er det varme vand ind i huset blevet dårligere - er det så bedre at flytte føler tilbage i toppen "?

Skal alle 4 rør i bunden af vandvarmer skal de være varme ? Bare et spørgsmål
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline Frank Chr.

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 1344
  • Respekt optjent: +32/-3
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #188 Dato: Dec 02, 2015, 19:18 »
Kynisk set synes jeg det skorter lidt på præcise tilbagemeldinger fra Joanne, når der bliver spurgt ind til dette og hint. Eksempelvis om koldt brugsvand tilgang (højre bagerste rør mærket blå) nu også er (is)kold.  ;)   

Offline Joanna

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 239
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #189 Dato: Dec 02, 2015, 19:40 »
Jeg har prøvet at rykke føler både op og ned  det giver ingen forandring - efter at pumpe er sat ned til 45 har der været bedre varme på radiatorer de køre faktisk fint nu - på nær gangulv som kun varmer lige der hvor termostat sidder - og få gange har det varmet på halvdelen af gulvet det  varme vand skal løbe så længe før det bliver varmt - det er total vandspild - pumpen ved røret
Der sidder en pil på røret hvor pumpen sidder som peger mod vandvarmer

Jeg har da lært en masse de sidste par dage - så jeg er da blevet klogere


Det er med vilje mit Billede sidder på hovedet - det er for ikke at distrahere jer  ;D
« Senest Redigeret: Dec 02, 2015, 19:53 af Joanna »
Woddy Black Star
10kw opvarmer 160m2 forbrug 6 t
3v ventil / trækstabilisator
Styring V10
http://stokercloud.dk/dev/jepluf.html

Offline Joanna

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 239
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #190 Dato: Dec 02, 2015, 19:59 »
Kynisk set synes jeg det skorter lidt på præcise tilbagemeldinger fra Joanne, når der bliver spurgt ind til dette og hint. Eksempelvis om koldt brugsvand tilgang (højre bagerste rør mærket blå) nu også er (is)kold.  ;)



Nej det er ikke iskold - det er lunket det rør
Woddy Black Star
10kw opvarmer 160m2 forbrug 6 t
3v ventil / trækstabilisator
Styring V10
http://stokercloud.dk/dev/jepluf.html

Offline Joanna

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 239
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #191 Dato: Dec 02, 2015, 20:05 »
jeg har siddet og kigget på dine billeder såvidt jeg kan se er instalitionen  på kedlen korrekt også på vvb. med hensyn til vv. cirkulation skal du kontrollere at pumpen pumper mod koldvandstilførslen det gør du ved at lukke hanen der sidder efter pumpen   lad en varm hane løbe luk så op for hanen ved pumpen så slal røret hen til vvb. blive varmt hvis pumpen kører du har ingen kontraventil på ledningen så hvis pumpen ikke kører skal hanen være lukket  .mvh erik
[/quote


Der gik jo total kuk i det hele da jeg tændte den pumpe og åbnede røret
Så lavede vvb varmt vand hele tiden - så jeg slukke pumpen og og lukkede for vandet i røret
Woddy Black Star
10kw opvarmer 160m2 forbrug 6 t
3v ventil / trækstabilisator
Styring V10
http://stokercloud.dk/dev/jepluf.html

Offline Joanna

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 239
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #192 Dato: Dec 02, 2015, 20:07 »
Såh Joanna
Nu er vi snart nogle stykker, der venter spændt på at krydse af på to do listen. :-)

ps: din avatar vender på hovedet.

Hilsen Anders
[/quot

 ;D ;D
Woddy Black Star
10kw opvarmer 160m2 forbrug 6 t
3v ventil / trækstabilisator
Styring V10
http://stokercloud.dk/dev/jepluf.html

Offline Joanna

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 239
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #193 Dato: Dec 02, 2015, 20:10 »
Kan i ikke se i hændelser om det gør som det skal ???


Lige nu er der slet ik varmt vand - det er muligt der er i beholderen men det kommer ikke ud ?.

Kan jeg have ødelagt vandvarmeren - da jeg åbnede for det rør og pumpen ?
« Senest Redigeret: Dec 02, 2015, 20:59 af Joanna »
Woddy Black Star
10kw opvarmer 160m2 forbrug 6 t
3v ventil / trækstabilisator
Styring V10
http://stokercloud.dk/dev/jepluf.html

Offline Joanna

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 239
  • Respekt optjent: +2/-0
Sv: Ikke stabil varme
« Svar #194 Dato: Dec 02, 2015, 20:24 »
Om følerene sidder i toppen eller 10cm nede tror jeg ikke har noget med det du oplever at gøre. Det skal virke begge steder.

Virkede det varme vand, bedre den gang den sad i bunden? (og du manglede varme i huset).

Ja det syntes jeg faktisk det gjorde  :)

Den pumpe i kan se på nr 2 billede nede fra er slukket og den har åbenbart ingen funktion

Da der ikke kommer hurtigere varmt vand ind i huset - hvad den ellers skulle gøre i følge VVS mand
Som satte den på

Men lige pt er det varme vand ind i huset blevet dårligere - er det så bedre at flytte føler tilbage i toppen "?

Skal alle 4 rør i bunden af vandvarmer skal de være varme ? Bare et spørgsmål
Woddy Black Star
10kw opvarmer 160m2 forbrug 6 t
3v ventil / trækstabilisator
Styring V10
http://stokercloud.dk/dev/jepluf.html