Hej Joanna
Den pumpe ved VVB er til varmtvandscirkulation og den er sikkert monteret fordi du har meget langt til det sidste tappested. Så cirkulerer man vandet for at have varmt vand med det samme.
Nu ved jeg ikke hvad der er forkert, men der er forskellige muligheder, men jeg vi sige du skal få det lavet korrekt. Den hurtige er at tænde pumpen igen, så vil hele din cirkulation blive varm og måske den også smadre din lagdeling, men så varmer fyret bare hele tanken op og så har du stadig varmt vand. Fyret vil så lave VVB lidt oftere, men det må du leve med indtil du får det lavet.
Jeg har også VVB cirkulation, da jeg har omkring 27 meter til det sidste tappested og da fremløbet de første 15 meter er 1tomme rør. Jeg har monteret ur, så det kører morgen/formiddag og sent eftermiddag aften, samt morgen til aften i weekenden, men når cirkulation ikke kører, har jeg først varmt vand efter ca 10min.
Så få det lavet korrekt, hvilket betyder:
At der skal være kit til VVB cirkulation (sørger for at det er den øverste 1/3 af VVB tanken der cirkuleres fra)
At pumpen helst skal sidde på returen(men er ikke så vigtigt, virker også på fremløbet)
Monter ur på pumpen det sparer meget på pillerne (når du skriver det løber over loftet)
Monter kontraventil på returen, så det kun er fremløbet der skal fyldes hvis du skal bruge varmt vand når pumpen ikke kører.
Så lige nu og her, skal du bare tænde pumpen, så vil jeg tro du får varmt vand, og så få et tilbud på at få det lavet korrekt.
Go morgen - her til morgen kl 8 var vandet ikke særligt varmt vil tro 37 g
Jeg ville ønske jeg kunne sende billede af hele rør system - for har på fornemmelsen det er samlet forkert - problemet er stadig at der ikke er jævnt varmt vand - varme på radiatorer har været bedre her de sidste 2 dage - hvordan sætter jeg føler på retur vand - jeg har 2 pumper de end sidder bag fyret - den sidder på rør tæt ved vandvarmer - den skulle få vand hurtigere ind i huset
Men en VVS fyr sagde til mig den var monteret på det forkerte rør så han har slukket den .
Jeg ved så ik lige om det var det varme eller kolde vand der skulle komme hurtigere ind ;-//
Kan jeg smide et billede her ind på siden ?