Forfatter Emne: F1 alarm..  (Læst 2753 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline heidibille

  • Begynder
  • *
  • Indlæg: 1
  • Respekt optjent: +0/-0
F1 alarm..
« Dato: Nov 17, 2015, 14:21 »
Mit stokerfyr kørte upåklageligt(100 trins). Det blev renset og så kom der piller på, som var blevet fugtige tror jeg. jeg tømmer magasinet og fylder piller på fra den nye palle..Fyret starter op, kører og starter på trinene. Kører fint op til 100, men temperaturen er kun 30 grader, så kører den ned i trin og temperatur indtil den slår ud på F1 ! Jeg har vejet piller af, efter at have kørt piller ud i en time, for at få de gamle ud af sneglen. 3 gange træpillevejning i 6 min.. gennemsnitlig 912 gram 6 mm træpiller. Hvad er der galt?

Offline fatjolle

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 138
  • Respekt optjent: +2/-1
Sv: F1 alarm..
« Svar #1 Dato: Nov 17, 2015, 16:35 »
er du på stokercloud

mvh simon :)

Mit stokerfyr kørte upåklageligt(100 trins). Det blev renset og så kom der piller på, som var blevet fugtige tror jeg. jeg tømmer magasinet og fylder piller på fra den nye palle..Fyret starter op, kører og starter på trinene. Kører fint op til 100, men temperaturen er kun 30 grader, så kører den ned i trin og temperatur indtil den slår ud på F1 ! Jeg har vejet piller af, efter at have kørt piller ud i en time, for at få de gamle ud af sneglen. 3 gange træpillevejning i 6 min.. gennemsnitlig 912 gram 6 mm træpiller. Hvad er der galt?

Offline MHES

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 7388
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: F1 alarm..
« Svar #2 Dato: Nov 17, 2015, 17:21 »
Hej,

Når du skriver fejl F1 går jeg ud fra at der er tale om en Scotte styring med 4 røde "lystal".
Fejlen du ser på den er at fotocellen ikke ser lys, så du er nok kommet til at dreje eller rykke fotocellen.
Det er en sort "fætter" der sidder på højre side af selve brænderen, den har et lille glasvindue i spidsen og det skal pege måd bålet (lyset fra bålet).

Hilsen
Michael

Mit stokerfyr kørte upåklageligt(100 trins). Det blev renset og så kom der piller på, som var blevet fugtige tror jeg. jeg tømmer magasinet og fylder piller på fra den nye palle..Fyret starter op, kører og starter på trinene. Kører fint op til 100, men temperaturen er kun 30 grader, så kører den ned i trin og temperatur indtil den slår ud på F1 ! Jeg har vejet piller af, efter at have kørt piller ud i en time, for at få de gamle ud af sneglen. 3 gange træpillevejning i 6 min.. gennemsnitlig 912 gram 6 mm træpiller. Hvad er der galt?
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html