Hej Simon,
Normalt skal den
ikke stå til NC, men hvis man har forbundet sin 3-vejs ventil sådan at der skal være srænding på for
ikke at sende fremløbsvandet til VVB'en, så kunne man tidligere vælge at udgangen skulle være NC.
Det betyder egentlig bare at den giver spænding ud når den er "slukket" og ingen spænding ud når den er "tændt", altså modsat af hvad man normalt ville forvente.
3-vejs ventilen er jo er "skiftespor", enten kører vandet til huset eller også kører det til VVB'en, afhængig af udgangens stilling i styringen.
Hvis man så "kommer til" at montere 3-vejs ventilen "den gale vej" så kunne man "redde" det i den gamle version, men ikke i den nye.
Når nu dit system har fungeret tidligere, må udgangen nødvendigvis have været sat til NC af den person der har monteret det.
Da det ikke er standardmåden at montee det på, står det ikke i manualen
Hilsen
Michael
ja har også fået det til at virke nu:) men der står ik nogle steder den skal hede NC??
har nedgradere til 0522. hvor skulle man vide fra den skal hede NC?
der står bare i mont vejledningen at man skal vælge den udgang man har sat den til alt fra 7 til 10 der står ik noget om NC??
Ja, hvis VVB sidder på udgang 8. Skal du nedgradere til 0522 og sætte den til NC (8NC).
Og som Michael så skriver, må du vende rørføringen/ventilen for at kunne opgradere til 0612.
Og ja jeg undrer mig også over at en rigtig lækker feature udgår, men der er nok en god grund.
jeg er desværre en smugle ord blind så har lidt svært ved at læse det
Her er et link til vvb prioriterings kit. http://www.nbe.dk/files/manager/vejledninger%20v10/motorventil%20drift%20og%20montering%20v7%20og%20v10%20med%2012%20polet.pdf
Er din ventil forbundet til de udgange som vist nederst på tegningen ?