Hilfe! Jeg har et Scotte Blackstar 16kW, som blev installeret for et par år siden. Efter nogle forskellige opstartsvanskeligheder kørte fyret sidste sæson ohne probleme. Nu har jeg for ca. 1½ mdr siden startet fyret op igen til vintersæsonen, og fyret har kørt fint; fint forbrug og god afbrænding af piller. I denne uge begyndte fyret tilsyneladende uden årsag at gå ud, gerne om natten - hvilket måske skyldes, at jeg først fik tændt op for det, når jeg kom hjem fra arbejde.
Løsningsforsøg:
Jeg har kørt autoberegning og justeret mængde (op), jeg har skiftet lyssensor og selvfølgelig renset herd, kammer, røgrør, tjekket brænder etc. Jeg smider som sædvanlig, når jeg starter op, en håndfuld piller ned i slangen for at få sat gang i brænderen. Jeg troede et øjeblik, at det var sneglen fra siloen, der var problemet, men den virker ok. Det samme gør også sneglen i brænderhuset. Der kommer gang i fyret, temp når 65 grader, huset bliver varmt, og så .... går l.... ud! Det bliver hurtig koldt i et hus på 220 m2 fra 1890!
Bonusinfo: Jeg har ikke natsænkning eller andet. Jeg har ikke koblet VVB til - kører på el-nettet. Alle indstillinger er som sidste år, hvor alt gik som smurt.
Nogen kloge hoveder der har en idé om, hvad det kan være, og hvad jeg skal gøre?