Jeps, det er som jeg forestillede mig at du havde tænkt det...
...og det fungerer ikke
Først og fremmest er 3-vejsventilen en 2-stillings ventil, enten er der åbent fra A til AB eller også er der åbent fra B til AB, men ikke nogen stilling imellem.
Dernæst har styringen ikke nogen funktion til at styre sådan en blandefunktion.
Og sidst (og måske mindst betydende) så skal der være noget der reducerer flowet mellem retur og fremløb lige efter "vejrkompenserings ventilen" hvis den skulle kunne bruges...
...vandet vil altid følge den letteste vej, og det er nemmere at køre direkte fra retur til fremløb end gennem kedlen og ventiler.
Som skrevet tidligere skal kan det lade sig gøre hvis du starter fyret via en temperatursensor i akkutanken og skifter 3-vejs/2-stillings ventilen til en 3-vejs regulerbar blandeventil, faktisk vejrkompenseringsventilen i en 3-vejs udgave.
Dertil skal du så bruge en styring der kan regulere ventilen og noget der sikrer at der altid er et minimum flow gennem kedlen når den er i drift.
Som styring
kan du måske bruge vejrkompenseringen i styringen, men det vil ikke fungere optimalt.
Hilsen
Michael
Selvcirkulationen har virket 6 år nu uden problemer. Jeg har prøvet og tegne det nu.