Hej,
Hvis jeg forstår dig rigtigt, så kører fyret godt nok med en højere temperatur, men din Automix reeducerer fremløbstemperaturen til 39
oC, er det korrekt forstået ?
Du skriver at hvis du tager T2 ud af styringen, så stiger fremløbstemperaturen.
Det er helt forståeligt, for jo højere modstand på T2, jo koldere tror styringen at der er udenfor og med føleren væk er modstanden uendelig stor, altså forbandet koldt udenfor
Det du har at gøre godt med er de to øverste drejeknapper fra venstre, "MIN" og "MAX" som du forsøgsvis begge kan sætte til max, altså drejet helt med uret.
De bestemmer hhv. minimum og maximum fremløbstemperatur og bruges primært til gulvvarme som ikke må kommer over en vis fremløbstemperatur.
Derefter har du de to nederste drejeknapper fra venstre (altså lige under "MIN" og "MAX"), som du også kan dreje helt med uret begge to.
Den indstilling giver absolut højest fremløbstemperatur, som ved f.eks. 10
oC udenfor vil give ca. 61
oC i fremløbstemperatur, hvis ellers fyret lever det.
Den nederset drejeknap helt til venstre bestemmer kurven for varmetildeling, sådan at jo længere den drejes
med uret jo hurtigere stiger fremløbstemperaturen ved faldende udetemperatur.
Den nederste drejeknap i midten "flytter/offsetter" udetemperaturkurven, sådan at det den peger på reduceres den målte udetemperatur med når beregningen udføres, derfor vil knappen drejet helt
mod uret give -10
oC på udetemperaturen og altså "snyde" styringen til at tro at udetemperaturen er 0
oC når den i virkeligheden er 10
oC.
Hilsen
Michael
Hej
Jeg kunne ønske mig lidt højere fremløbstemperatur end 39 gr.
Jeg har Woddy 10 kw pillefyr med styring 6.74. Der er monteret vejrkompensering sammen med Shunt Automix 30Q. Ingen af indstillingsmulighederne virker tilsyneladende, kun hvis vejrkomp. tages ud af stik T 2 på Automixen. Så kører den op på max, og det er jo heller ikke meningen. Cirkulationspumpen kører dog med højere autohastighed.