Forfatter Emne: Hjælp til Black Star V 10.032  (Læst 2841 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Lucky

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
Hjælp til Black Star V 10.032
« Dato: Okt 11, 2015, 11:43 »
Hej.

Vi fik vores træpillefyr for 2 år siden. Vores indtryk er, at det bruger alt for mange piller. Min mand er meget ordblind, så det med at læse manualer er ikke hans stærke side. Derfor har det kørt, som det gør nu i 2 år. Dvs. slukket fra maj - oktober og i brug resten af året, men det kører ikke optimalt. Jeg kunne godt tænke mig at vi fik koblet fyret til Stokercloud, men hvordan? I manualen er der nævnt et RJ45 kabel, men da der er temmelig langt ind til vores router, må en adapter være løsningen, men hvor får man fat i en sådan? Og hvordan tilsluttes den? Jeg er teknisk analfabet, og det med at gennemlæse manualen har ikke gjort mig klogere. Der er også en masse ekstra udstyr, som jeg mener kunne være gavnligt for os: ekstern temperaturføler, vejrkompenserings-kit, samt en trådløs termostat. Årsagen er, at vi næsten altid har det enten for koldt eller for varmt, særligt her i overgangsperioden, og det kunne også være rart fx at kunne slukke fyret om natten og starte det op tidligt om morgenen. På displayet er der en masse ikoner og muligheder, det kunne være rart, hvis vi kunne udnytte systemets potentiale fuldt ud. Men som sagt, jeg ved ikke en dyt-fis om noget af det. Så hjælp søges.

Vh

Lotte

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
Sv: Hjælp til Black Star V 10.032
« Svar #1 Dato: Okt 11, 2015, 11:58 »
Hej Lotte,

Der er helt sikkert en hel del tips og tricks som I kunne have glæde af, men det er svært at formidle over et forum.
Det bedste ville være at have en person med viden om det "on-site" og derved give jer det I har behov for/ønsker.
Reelt burde det være et job for det firma I har købt fyret af, men der er jo også mulighed for at købe et "opstarts besøg" hvor fyret også trimmes korrekt.

Når du nu skriver at du ikke har en "dyt-fis" forstand på det, er det måske en stor opgave at springe ud i selv.

Hvor bor du i landet ?

Hilsen
Michael

Hej.

Vi fik vores træpillefyr for 2 år siden. Vores indtryk er, at det bruger alt for mange piller. Min mand er meget ordblind, så det med at læse manualer er ikke hans stærke side. Derfor har det kørt, som det gør nu i 2 år. Dvs. slukket fra maj - oktober og i brug resten af året, men det kører ikke optimalt. Jeg kunne godt tænke mig at vi fik koblet fyret til Stokercloud, men hvordan? I manualen er der nævnt et RJ45 kabel, men da der er temmelig langt ind til vores router, må en adapter være løsningen, men hvor får man fat i en sådan? Og hvordan tilsluttes den? Jeg er teknisk analfabet, og det med at gennemlæse manualen har ikke gjort mig klogere. Der er også en masse ekstra udstyr, som jeg mener kunne være gavnligt for os: ekstern temperaturføler, vejrkompenserings-kit, samt en trådløs termostat. Årsagen er, at vi næsten altid har det enten for koldt eller for varmt, særligt her i overgangsperioden, og det kunne også være rart fx at kunne slukke fyret om natten og starte det op tidligt om morgenen. På displayet er der en masse ikoner og muligheder, det kunne være rart, hvis vi kunne udnytte systemets potentiale fuldt ud. Men som sagt, jeg ved ikke en dyt-fis om noget af det. Så hjælp søges.

Vh

Lotte
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html

Offline Lucky

• Begynder
  • *
  • Respekt optjent: +0/-0
« Svar #2 Dato: Okt 11, 2015, 12:06 »
Hej Michael. Vi bor i Nordvestsjælland, og jeg har fundet ud af, at den nærmeste forhandler bor ca. 40 km væk, men jeg har nu skrevet til ham. Jeg kan godt se på de papirer jeg har fundet, at vi inden for det første halve år havde mulighed for et gratis opstartsbesøg mod at sælge vores CO2 kvote til NBE. Nu er der jo så gået 2 år. Vi fik fyret fra et firma i Jylland, og min mand har sammen med en kammerat, der er VVS-installatør, opsat det. Han har dog ingen særlig ekspertise med lige netop denne type fyr.

Offline MHES

• Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Respekt optjent: +472/-56
  • Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar
    • MHES
« Svar #3 Dato: Okt 11, 2015, 12:14 »
Hej Lotte,

Jeg har sendt dig en pb (privat besked).

Hilsen
Michael

Hej Michael. Vi bor i Nordvestsjælland, og jeg har fundet ud af, at den nærmeste forhandler bor ca. 40 km væk, men jeg har nu skrevet til ham. Jeg kan godt se på de papirer jeg har fundet, at vi inden for det første halve år havde mulighed for et gratis opstartsbesøg mod at sælge vores CO2 kvote til NBE. Nu er der jo så gået 2 år. Vi fik fyret fra et firma i Jylland, og min mand har sammen med en kammerat, der er VVS-installatør, opsat det. Han har dog ingen særlig ekspertise med lige netop denne type fyr.
Styring nr. 47387 RTB på Android tablet
Opvarmer ca. 270 m2
RTB 10 kW v13.xxxx med VVB-styring og udvidelsesprint.
Årsforbrug 4,5 - 5 ton.
Online fra fyr https://stokercloud.dk/v3/#/mhes_rtb10/main-page
Hjemmeside www.mhes.dk
"How to do" videoer http://mhes.dk/hjem-2/videoer.html