Forfatter Emne: Ny version 7 styring til erstatning fra Gammel version 5 styring til Woody  (Læst 2560 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline kirkholt

  • Beta tester
  • Guru
  • *
  • Indlæg: 81
  • Respekt optjent: +1/-1
Hej

Min bror har et wody pillefyr med en v 5.styring, og vil gerne have compressorstyring.

I den forbindelse har jeg et par opklarende spørgsmål

1)
Hvis han køber en v 7 styring kan den så opgraderes til v13?

2)
Kan en v7 og eller v13  styring også anvendes til at styrte solvarme sammen med fyret?

3)
Skal vi skifte andet en styringen, f.eks. temperaturfølere?

mvh

Ole Kirkholt
https://stokercloud.dk/v3/#/kirkholt/main-page
16Kw Woody Comfort v10.0954
Sort NBE komfort kedel
Kompressorrens
3-vejs ventil og VVB

218 m2 villa - 15m fjernvarmerør - Fyr i garage
Årsforbrug ca. 7 ton.

Offline Hjemme teori

  • Beta tester
  • Top of the pop
  • *
  • Indlæg: 1884
  • Respekt optjent: +76/-5
1) Hvis han køber en V7 er der ingen ide i at opgradere til V13 da de kan det samme, Dvs. V7 kan også betjenes på styringen, det kan V13 ikke.

2) Pt. kan V7 vist ikke bruges til solvarmestyring, men det skulle komme i en af de nærmeste versioner. Det kan dog godt tænkes at han vil være nødt til at tilkøbe et udvidelsesmodul for at få nok ud og indgange.

3) Ja det er sandsynligt at der skal skiftes temperatur følere for at virke med V7. og måske stik på brænder, eller også kan den gamle ledning flyttes fra den gamle styring.

Hej

Min bror har et wody pillefyr med en v 5.styring, og vil gerne have compressorstyring.

I den forbindelse har jeg et par opklarende spørgsmål

1)
Hvis han køber en v 7 styring kan den så opgraderes til v13?

2)
Kan en v7 og eller v13  styring også anvendes til at styrte solvarme sammen med fyret?

3)
Skal vi skifte andet en styringen, f.eks. temperaturfølere?

mvh

Ole Kirkholt
« Senest Redigeret: Okt 01, 2015, 11:44 af Hjemme teori »
- Mvh Sophus

16kW scotte - V7, 200L VVB, Atmos DC 25GD , 1800L buffer,  solvarme 4,8 m2, 154m2 beboelse
årsforbrug 5 tons brænde/piller, Solceller 5100WP øst/vest vendt

Offline scottedor

  • Top of the pop
  • *****
  • Indlæg: 738
  • Respekt optjent: +28/-4
1) Hvis han køber en V7 er der ingen ide i at opgradere til V13 da de kan det samme, Dvs. V7 kan også betjenes på styringen, det kan V13 ikke.

2) Pt. kan V7 vist ikke bruges til solvarmestyring, men det skulle komme i en af de nærmeste versioner. Det kan dog godt tænkes at han vil være nødt til at tilkøbe et udvidelsesmodul for at få nok ud og indgange.

3) Ja det er sandsynligt at der skal skiftes temperatur følere for at virke med V7. og måske stik på brænder, eller også kan den gamle ledning flyttes fra den gamle styring.

Hej  en v5 styring hvad er det for en er det en 5 trins? hvis der skiftes til v7 skal der også skiftes motorprint mvh erik

Min bror har et wody pillefyr med en v 5.styring, og vil gerne have compressorstyring.

I den forbindelse har jeg et par opklarende spørgsmål

1)
Hvis han køber en v 7 styring kan den så opgraderes til v13?

2)
Kan en v7 og eller v13  styring også anvendes til at styrte solvarme sammen med fyret?

3)
Skal vi skifte andet en styringen, f.eks. temperaturfølere?

mvh

Ole Kirkholt
Scotte 16 v.4,99 på Dor 24 kedel med kedelshunt 110 l Metro med termostat