Jeg ved ikke rigtigt om jeg bliver misforstået eller om det er mig som helt har misforstået hvordan styringen er bygget op, så vil prøve at skære det ud i pap hvad jeg mener:
Hvis jeg tager et nyt 10kw fyr med standart tal i styringen, så laver jeg en 6 min. afvejning, taster vægten ind i styringen og slår autoberegning til. Derefter indstiller jeg blæser til korrekt forbrænding ved 10,50 og 100% ydelse (19,25 og 30% blæser). Fyret kører nu modulerende med 10-100% ydelse, svarende til 1-10kw effekt. Hertil burde vi være enige?
Jeg ønsker nu at fyret skal have en minimums effekt på 5kw, så jeg går ind i menu PI Regulering og sætter Min. effekt i drift til 50% og fyret vil nu modulere med 50-100% ydelse, svarende til 5-10kw effekt og 51 trins opløsning. Forbrændingen vil stadig være korrekt da fyret nu vil køre med 25-30% blæser. Er vi enige om det?
Hvis jeg istedet gør som i og NBE anbefaler, går ind i menu Extern snegl indstillinger og ændre Min. effekt ved 10% til 5kw, så skal der laves en ny justering af blæser, da blæser ved 10% ydelse nu skal være 25% og ved 50% ydelse skal være et sted imellem 25-30% blæser og ved 100% ydelse stadig 30% blæser. Fyret vil nu modulere med 10-100% ydelse svarende til 5-10kw med 91 trins opløsning. Dvs. at når fyret kører 50% ydelse så svare det til 7,5kw. Er vi enige om det?
Min pointe er at nu ønsker jeg at køre med en minimums effekt på 3kw, så kan jeg gå ind i menu PI Regulering og ændre Min. effekt i drift til 30% uden at skulle lave en ny justering af blæser, hvorimod hvis jeg ændre i menu Extern snegl indstillinger Min. effekt ved 10% til 3kw, så skal der laves en ny justering af blæser ved 10 og 50% ydelse. Er vi enige om det?