Hej,
Skal man svare helt korrekt, så skal du faktisk indstille 50% igen men behøver ikke at justere 100%.
Grunden er at du "løfter" hele kurven (doseringen) fra 10% op til 100% uden at ændre selve 100% indstillingen.
I praksis har det dog så lille indflydelse ved de 50% at du ender op med ikke at kunne se forskellen.
Hilsen
Michael
Hmm, læste lige i manualen Hvis jeg starter med 100-50-10, og jeg så får brug for at ændre minimumseffekten ved 10& til fx 2,0, vil det så ikke kræve jeg skal starte forfra med 100-50 ?
Jeg forstår ikke rigtig hvorfor ændre min. effekt i snegle menu istedet for regulerings menu, ved at ændre min. effekt i drift i regulerings menuen slipper man for at justere blæser ligemeget hvor tosset man regulerer op og ned? Kan godt se at man får færre reguleringstrin, men det er fuldstændig ligegyldigt om der er 90 eller 50 trin at regulere på. Mange andre fyr kører fint med kun 2 trin.
At du ikke forstår det, er nok derfor du gør det/foreslår det
Man ønske en effekt tilpasning, ikke bare en ændring.
Man ønsker at kunne regulere fyret fra mindste effekt og til største effekt, med ren forbrænding hele vejen.
Derfor er det nødvendigt
Forstår det stadig ikke udfra dit svar, forstår ikke hvad forskellen er på en tilpasning kontra ændring? og mener du ikke man kan få en ren forbrænding hele vejen ved at regulere på min. effekt i drift?
Man laver en afvejning af sneglen fordi man skal tilpasse effekten.
Fordi du skal bruge afvejningen i styringen, sådan at du altid har den fornødne effekt.
Det helt fra min. effekt og til max. effekt.
Man ønsker at min. effekt er min. effekt, og at max. effekt ikke er større end kedlen er dimensioneret til.
Min. er 10% og max. er 100% sådan er styringen.
Min. effekt skal så justeres, sådan et der er tilpas forbrænding.
Det skal max. også.
Sådan er styringen, at man nu kan regulere fra lille ydelse, og op til maks. ydelse.
Ja, i gamle dage var der kun 2, eller et par trin i styringen.
Nu er man kommet videre i udviklingen.
Hvis du
ikke ønsker er modulerende regulering, så kan du jo kigge på en af de første V4 styringer.
Det er forskellen.
Var det en forklaring du kunne bruge ?